Gå til innhold

Oppdatere BIOS. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har et eldre ASUS P4S533-E hovedkort som jeg har tenkt å legge inn en ny Beta-BIOS på. Har aldri oppdatert BIOS før. Må/bør man legge inn XP på ny etterpå? :blush:

I tilfelle:

Skulle denne biosen by på problemer, feks. xp ikke starter opp osv. hvordan legger jeg da inn den gamle. den nye legger jeg bare inn ved hjelp av "ASUS Update" ser dere?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned DOS verktøy fra ASUS sammen med biosen, så lager du en DOS-bootdisk i Windows (formater med system). Er en oppskrift på ASUS sin webside et sted.

Du må ikke installere Windows på nytt etterpå, følger du punktene nøyaktig så vil det gå helt fint. Hvis f.eks. strømmen går når den oppgraderer er ting ødelagt.

Lenke til kommentar
Du må ikke installere Windows på nytt etterpå, følger du punktene nøyaktig så vil det gå helt fint. Hvis f.eks. strømmen går når den oppgraderer er ting ødelagt.

Kan du spesifisere det der litt?

Du trenger ikke (skal ikke) installere OSet på nytt etter en oppgradering av BIOS.

Men det kan skje at ting feiler, jeg har dog aldri opplevd det. Men hvis strømmen går under oppgradering vil hovedkortet bli ubrukelig.

Lenke til kommentar

Kan du spesifisere det der litt?

Du trenger ikke (skal ikke) installere OSet på nytt etter en oppgradering av BIOS.

Men det kan skje at ting feiler, jeg har dog aldri opplevd det. Men hvis strømmen går under oppgradering vil hovedkortet bli ubrukelig.

Ok. Det er jo ikke det store tapet! :thumbdown:

Bare det ikke er fare med noen andre komponenter! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...