Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 HTML: <h4> <a href="joke.php" class="joke"><span>:=)</span>A joke!</a> </h4> CSS: a span { display: none; } a:hover span { display: block; position: absolute; width: 10px; height: 10px; z-index: 3; top: 0px; right: 70px; } Dette er sånn jeg har det på min side. Men når jeg bruker <span> på flere linker som står under hverandre, så kommer ikke teksten i <span> fram på samme sted, noe den burde gjøre ved bruk av "postition absolute" sant? Sånn som det kommer nå så virker det som om det hadde vært position relative, dvs. at teksten i <span> kommer opp med utganspunkt i den linken <span>-koden ligger i, i stedet for å ta utganspunkt i siden. Hadde den gjort det så hadde jo teksten i <span> kommet opp på samme sted, uavhengig av hvilken link jeg peker på og hvor på siden den linken står. Skjønner? Det ble litt vanskelig å forklare, så si ifra om jeg skal beskrive nærmere. På forhånd takk Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du har bestemt at span skal komme frem 70 px fra høyrekant hos a. Lengden på a styres av hvor mye innhold elemenetet inneholder. Bruk heller egenskapen left for å styre denne posisjonen. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Når jeg skal ha opp teksten til venstre for elemetet a? Endret 24. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå