powerman_ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei. Jeg har holder på å installere en sata harddisk, men klarer det ikke helt. Det er en Maxtor Diamondmax plus 9 80 GB. Jeg har søkt på google, men har ikke funnet svar der. Det jeg ønsker å gjøre er å installere windows på harddisken. Jeg har prøvd driveren ”maxblast3” som jeg lastet ned fra maxtors hjemmesider, men det funker fortsatt ikke. :/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Maxblast er jo ingen driver! Det er en utility for partisjonering og formatering, du trenger egentlig ikke denne. Du har antagelig et HK som trenger SATA driver, og slik driver leveres med HK. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 se stickyen her på lagringsmedier forumet Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg har et hovedkort som egentlig skal finne og konfigurere sata ved at jeg trykker tab når maskinen booter og kommer inn i sata bios elelrno, men biosen funker ikke. Jeg kan "se" disken i programmet men kan ikke gjøre noe med den. Hovedkortet er av typen asus A7V600. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det er raid kontroller for å lage raid . Har ikke noe med "konfigurering av sata disken å gjøre" . Raid biosen brukes til å lage et array (hvis man har 2 disker) Raid kontrolleren må derimot være enablet i bios . Og operativsystemet trenger installerte drivere for raid kontrolleren du har en single sata disk på . ... Lenke til kommentar
powerman_ Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 nå funka det. Driverene lå på cd til hovedkortet. Jeje takk for svar da Jeg installerte driverene i windows, men hvordan blir det hvis jeg skal installere windows på den nye disken? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er vel beskrevet her det : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå