Gå til innhold

flytte dvd soner?

Anbefalte innlegg

En venn av meg skal gå til innkjøp av DVDbrenner. Han lurer da på å kjøpe en NEC 2500, og behovet for det siste av "moten" er ikke så stor. Men så har han noen spm om selve brenninga. Hvis man har en NTSC film, kan man da bruke programmer som DVDShrink til å mekke den plata man prøver å brenne sonefri, eller i det hele tatt bytte sone? (jeg snakker kun om DVD, ikke AVI/MPEG osv)

-lars

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVDspillere idag spiller både PAL og NTSC filmer, men kommer PAL ut til TVen fra spilleren. Om spilleren er sonefri eller ikke kan du bruke google til å finne ut av. Evt. er det sikkert et ninjatriks for å få dette til.

Lenke til kommentar
En venn av meg skal gå til innkjøp av DVDbrenner. Han lurer da på å kjøpe en NEC 2500, og behovet for det siste av "moten" er ikke så stor. Men så har han noen spm om selve brenninga. Hvis man har en NTSC film, kan man da bruke programmer som DVDShrink til å mekke den plata man prøver å brenne sonefri, eller i det hele tatt bytte sone? (jeg snakker kun om DVD, ikke AVI/MPEG osv)

-lars

Ja, tror faktisk du kan velge sone på Dvdshrink. Du kan også gjøre filmen sonefri når du bruker Dvdshrink.

Lenke til kommentar

ja, du kan flytte sone / gjøre en DVD sonefri med DVDshrink. Jeg ville heller gått for NEC ND-2510A, da denne er litt mer fremtidsrettet pga. dual layer support. Har Nec ND2500A selv, og den funker ok med siste firmwareoppdatering, men jeg ser ikke bort fra at det finnes bedre brennere ;)

Lenke til kommentar

er veldig enig med tulling når jeg samenligner 2510 med 2500.

har også oppdaget at min nec brenner (ND-2500A) har hatt problemer med å lese noen dvd'er. Etter å ha plugga inn siste firmwareoppgradering (som forsåvidt bare inneholdt medielisteoppdatering) ble ting mye bedre. Dette vil nok ordne seg etter hvert som de slipper oppdateringer ( det er veldig greit nå for den del....).

Da mange har lagt inn firmware som enablerer dual layer brenning med cracket firmware på sin DN-2500A, konkluderer jeg meg at det vil kommer en sikrere måte å gjøre dette på (mht sucessrate) innen nermeste fremtid. Ville ha gått for NEC ND-2500A / _ND-2510)_ da det er _mye_ for pengene!

Leste i den posten jeg startet at grunnen til at brenneren rippet så treigt, var pga. en form for "kopi sperre"...noe som tydeligvis var enablet i de lfeste brenneres firmware, me nsom var cralcet i en del u-orginale firmwares.

I væste fall kan du rippe DVDen fra en DVDrom og komprimere den i DVDshrink og brenne den med DVDbrenneren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...