Gå til innhold

Crappy Gainward GeForce 6800 Ultra

Anbefalte innlegg

Returnerte mitt Gainward 6800U 430\1200. det virka ikke i hele tatt. Fikk ikke opp noe bilde, men Pc boota som vanlig. Ble rimelig skuffa ovar at det ligger bilder av "røde" kort med stor kjøler og 2 vifter på alle steder. Det man får er et vanlig 6800U med Gainward klistremerke på, det er for dårlig. :no:

Ble X800XT på meg i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig mye av det skriveriene som har vært om strømforbruk og PSU-størrelser osv osv, kommer fra en nVIDIA som både skulle være smarte og flinke.

Problemet med 300W/350W strømforsyninger er at de som regel bare har TO +12V kurser(dvs kabler med x-antall kontakter på) ut (i tillegg til ATX+12V som går til hovedkortet). Disse to kursene brukes til brennere, harddisker osv osv.

De råeste skjermkortene bruker MER strøm enn det en enkelt vanlig kurs kan levere, ergo må man bruke to. Hvis man har en strømforsyning med få kurser, vil man jo få et problem med hvor man skal sette diskene og brennerne sine. Siden skjermkortet bruker opp mesteparten av strømen som går på de to kursene, vil det være mindre smart å prøve å koble disker/brennere på samme kursene som går til skjermkortet...

Store strømforsyninger, som 450W++ kommer jo gjerne med massevis av kurser. Min Energmax 460W har vel 5 kurser og plass til ørten disker. Skulle jeg hatt et GF6800 Ultra-Super-Mega Edition, måtte jeg ha brukt opp to av kursene til det... og dermed fått plass til færre disker/brennere i maskinen.

DERFOR anbefalte nVIDIA å bruke kraftige strømforsyninger ... da de gjerne kommer med nok kurser til å drive skjermkort og et par disker/brennere. Det er ikke watt-styrken som er problemet, men antallet kurser. Når GF6800-serien ble lansert, kom diverse testsider fram til at kortet kunne bruke opptil 100-120W. En P4 bruker, la oss si 100W og en disk 10-15W. Er mer enn nok watt igjen til hovedkort osv med en 300W da, er det ikke?

Lenke til kommentar

Ja jeg bestillte dette kortet i midten av MAI på Komplett, ubekreftet 30.juli sto det på det i lange tider nå i dag ble det f... i meg endret til 14.august... doh...

Men når jeg ser hvor mye probs noen har hatt så er det kanskje like greit.

Noen andre som har noen ideer om hvilket annet 6800 kort jeg skal velge?

(skal overklokkes)

:cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...