Gå til innhold

Crappy Gainward GeForce 6800 Ultra

Anbefalte innlegg

Om kortet ikke klarer å kjøre spill i Golden Sample innstillinger,har du ikke fått hva du har kjøpt.

Ikke tvil,hadde levert det inn igjen,og forlangt et nytt.Ikke akkurat billige kort,så banna bein,de bør være iorden til den prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer nok til å returnere kortet ... :(

Har testet en del i kveld, spill går en god del bedre enn radeon 9700 pro'en min.

Jeg føler derimot en del bitterhet etter å ha betalt såpass mye for et kort hvor jeg ikke bare *kun* får standard ultra hastighet med viften også er defekt.

Tro meg, jeg hadde ikke klaget av vanlig viftesus, beste måten å forklare viftelyden min er en veldig grov, tørr og ekkel grinding lyd.

Er sikkert en lett måte å fixe viften på men jeg gidd ikke begynne å bøye rundt på viften på et kort til denne prisen.

For meg virker det som gainward bare setter et tilfeldig "Golden sample" på tilfeldige kort de shipper ut, dette kortet er iallefall ikke testet.

Jeg har kjøpt en del hardware gjennom årene og må si følelsen jeg sitter igjen med er jo omtrentlig som om jeg har nettopp har plassert verdens billigste og laveste kvalitets skjermkort i maskinen min.

Jaja, er jo prisen man må betale for å være utålmodig og ikke orker å vente på de skikkelige kvaliteteskortene ;)

X

Lenke til kommentar
450 watt er ikke nok... de ny som du kjøpe Gainward GeForce 6800 Ultra må kjøre 480 watt...

450W ikke nok?? Hvor mange watt krever disse Geforce 6800 Ultra kortene?

Med så strømhungrige skjermkort begynner det å bli problemer med å finne store nok strømforsyninger som kan klare alt i en en "litt heftig" spillepc?

Da tenker jeg på en pc med HK, GFX, lydkort, masse ram, 2-3 harddisker, en del vifter, cd/dvd-skriver og cd/dvd-rom ...

Har akkurat bestilt meg en Mist480ADP som er en 480W PSU. Håper den holder i en god tid fremover da det var den største jeg fant på Microplex...

Den skal jo klare 22Amps op +12V utgangene, det blir jo hele 264W !! Selvsagt skal jo alle enheter dele på det. Men jeg har sittet her å forsøkt å sumere hva hardiskene, cd-rom'ene (og brenner) samt hovedkort sluker i strøm og det burde jo egentlig holde med 350W PSU ut i fra spesifikasjonene til skjermkortsprodusentene...

Nå tenker jeg selvsagt på å kjøre alt i normal hastighet og ikke overklokket.

Er det mulig å kjøre en gammel AT eller "tyvkoblet" ATX strømforsyning for seg selv bare for å forsyne skjermkortene? Eller får man trøbbel med jordingsforhold eller.no sånnt dill? Løser seg kansje med å ha det "eksterne" poweret jordet til kabinettet med en egen jordkabel mellom?

Lenke til kommentar
450 watt er ikke nok... de ny som du kjøpe Gainward GeForce 6800 Ultra må kjøre 480 watt...

:no: Hva med å lese litt rundt, og faktisk kunne stå for det du sier? nVidia anbefaler en 350W PSU for ultrakortene. Folk har kjørt kortet stabilt på 300W PSUer også.

Jeg bare lurer, FONIX spør du om 6800 kortene trenger så mye strøm, eller var du bare sarkastisk. Hvis du ikke var det, har du i det hele tatt lest denne tråden. For meg så virker det som om endel (ganske mange faktisk) ikke leser spørsmålet eller svarene i det hele tatt på enkelte tråder.

Jeg håper (og regner) med at du var sarkastisk.

Endret av DARK VIKING
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer, FONIX spør du om 6800 kortene trenger så mye strøm, eller var du bare sarkastisk. Hvis du ikke var det, har du i det hele tatt lest denne tråden. For meg så virker det som om endel (ganske mange faktisk) ikke leser spørsmålet eller svarene i det hele tatt på enkelte tråder.

Jeg håper (og regner) med at du var sarkastisk.

I første settninga var jeg nok litt sarkastisk ja.

Men jeg lurer likevel på hvordan utviklinga går fremover når skjermkortene ser ut til å bli SÅ strømhungrige som de ser ut til å bli?

Vi er nå på over 100W på skjermkortet, mens mesteparten av utstyret i PC'en skjelden er på mer en 30-40W (ikke tilsammen, men hver for seg).

Og folk her sier også at man skal ta den PSU-Calculator saken med en stor klype salt. Jeg tror faktisk ikke det. De har jo tatt forbehold om MAX effekt man kan forvente som blir trekkt ut av hver enkelt enhet. Men så sier dere at man bruker jo ikke ALLE tingene på en gang. Neida, men dette er jo "in worst case" og dessuten så klarer jo som oftest ikke en strømforsyning påstemplet 300W å yte 300W kontinuerlig på alle utgangene sammenlagt. Så om om vi tar litt i på beregninga så har vi jo litt å gå på til fremtidig utvidelser...

Jeg kjøpte meg ei 350W forsyning i fjor og hadde håpet den skulle vare minst 2-3 år frem i tid siden det ser ut til at harddisk produsenter og de som lager HK og CPU har tenkt litt på dette med strømforbruk. Vi ser en ikke så markant økning i effektforbruket på disse delene i forhold til økning på ytelsen.

Skjermkort derimot synest jeg har gått andre veien. De øker jo effektforbruket i lik takt med ytelsen. Er det jeg som har tolket dette feil eller er det slik?

En annen ting; ved overklokking av en slikt GeForce 6800 Ultra kort, hvor mye økning i strømforbruket får man i prosent pr prosent økning av hastigheta på kortet?

Lenke til kommentar

Mitt var fint og flott helt til jeg flasha med BIOSen jeg lasta ned fra EXPERtool. Det var den samme biosen som jeg allerede hadde. 5.40.02.15.01, men på klistremerket på kortet, så står det 05.40.02.15.02.. Noen som vet hvordan jeg skal flasha til den som skal være der. Den 02 biosen?

Lenke til kommentar

Kortet mitt lå på ca 85-90c ved idle! veldig mye synes jeg :hmm:

Samme temperatur med kabinettet åpent.

Jeg har forresten en del vifter i kabinettet og 2 av de er i døren som blåser full hastighet rett mot skjermkortet.

Generell kabinett temperatur var 34c.

Lenke til kommentar

Jeg har samme kortet og har ingen problemer. Kjører det no på 430/1100, men har ikke prøvd noe høyere enda. Bios versjonen min er: 5.40.02.10.14 (stod klistra på kortet), ser at det er endel eldre versjon enn dere har, men så lenge det funker tør jeg ikke oppgradere.

Lenke til kommentar

Kjører samme kort som deg, har temperatur på ca 63-64 c på 430/1200 det har krasjet et par ganger men stort sett går kortet bra. Har siste drivere fra Nvidia, har ikke turt å tulle med bios, tror jeg venter til jeg ser at det blir stabilt. Men alt i alt er jeg veldig fornøyd med kortet.

Endret av SweetD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...