explirer Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg mottok mitt Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz på fredagen. Da jeg slo på maskinen hørtes det ut som om skjermkortet holdt på å spise alle kablene i maskinen min. Forferdelig bråk og ulyder fra viften. Jeg dobbelsjekket kabinettet og det var ingen kabler som var nærheten av viften i hele tatt eller noe som var i nærheten av viften. Lyden ville nok forsvinne tenkte jeg, men etter flere timer var den like gale. Orginalt kom kortet klokket til fantastiske 300/600 som standard. Tror neppe dette kortet er testet i hele tatt på den "golden sample" hastigheten 430/1200. Resultatet i theif 3 i 1600x1200 med alle detaljer på fullt? Muligens 2-3 fps og deretter kræsjet maskinen etter ca 1 minutt. Enkelte ganger fikk jeg ikke startet spillet en gang før maskinen hang et par ganger og deretter kræsjet (Blue screen) Kjørte klokken ned til "safe mode" 400/1100 ...samme resultat kræææsj. Dårlig PSU kanskje? kjøpte meg ny PSU i dag 450W ..koplet fra alt utenom 1 harddisk og skjermkortet. Resultat = Samme => Crash bigtime. Kjøling i kabinettet er forresten veldig bra hvis noen lurer (5 kabinettvifter) og kjørte testene med kabinettet igjen og åpent for bedre lufting. Har testet forskjellige chipset og skjermkort drivere. Installerte mitt gamle kort radeon 9700 PRO ...theif 3 gikk faktisk raskere på dette med alle detaljene på fullt (Ja jeg har re-installert windows mellom kort-bytte) Nå var jeg sikkert veldig uheldig med kortkjøpet mitt men jeg vil anbefale folk å vente til bugs er fikset før de kjøper kort så de ikke ender opp med hele helgen ødelagt Kortet mitt skal iallefall tilbake og jeg vurderer heller å fortsette med ATI som aldri har gitt meg noen problemer. X Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er du sikker på at du har fjerna alt som har med ATI å gjøre? Det er ikke noe galt med kortet tror jeg, sjekk heller etter rester etter gammelt ATI stash. Du bør også kanskje tenke på å ta en clean install av OS på nytt. For å slette gamle drivere anbefaler jeg deg å bruke DriverCleaner fra Driverheaven.net Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Tror at det ikke er noe annet enn selve skjermkortet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du bør også kanskje tenke på å ta en clean install av OS på nytt. Han har jo gjort det.. Lenke til kommentar
explirer Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Har re-installert windows 3 ganger og testet med forskjellig chipset drivere og hele pakken. Eneste ati stashen som er igjen var kortet som lå på bordet mitt Har lest litt på nettet og ser ut til at gainward har flashet ultra kortene med feil bios. Funket derimot like dårlig med ny bios. (Brukte bios som ble anbefalt av en gainward tekniker på gainward.de forumet) X Lenke til kommentar
felzius Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jaja, kjeitt nok det. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvilket spill dette dreier seg om! (Theif 3?) Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Det er en vidkjennt sak at gainward har hatt problemer med de første kortene de har sendt ut. De har flashet kortene med feil bios. Jeg skal se om jeg finner den forum tråden jeg leste om dette. Edit: Les her du. Hentet fra nvnews forum. Endret 24. juli 2004 av Vo0do0 Lenke til kommentar
explirer Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg nevner Thief - Deadly Shadows fordi jeg synes det var litt interessant at det fikk hele maskinen til å henge eller krasje. Jeg testet også i joint operation typhoon og far cry med 1280x1024 der lå fps ca på 24-20 med alle detaljene på max. hele spillet stoppet opp og hang derimot en del ganger. I 3dmark 2001 fikk jeg resultatet ca 16000 3dmarks 2001 (På radeon 9700 fikk jeg 15656) Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvordan ser resten av pcen din ut, hva slags specs? Lenke til kommentar
explirer Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Vo0do0: Takk for link. De problemene det snakkes om høres veldig kjent ut ja Her er en link hvor det diskuteres noe det samme + en mulig fix gainward bios Desverre løste ikke bios oppgraderingen problemene mine Det ser ut til å virke for noen derimot. X Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 No, i used NVFlash 4.42 (4.46 is making trouble for some) first nvflash -b original.rom (to be safe) then... nvflash -f XXX.rom -2 -p -u and Voila ! Have fun! Prøvd på denne måten med en skikkelig bios? Dette ser ut til å ha funket for alle på nvnews forumet. Lenke til kommentar
kasol Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvor kjøpe du kortet ditt ? Jeg har ett på vei fra komplett...Jeg har ikke kunnskap til å drive med no bios skit Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg mottok mitt Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP, "Ultra/2600 GS" 430Plus mhz på fredagen. Da jeg slo på maskinen hørtes det ut som om skjermkortet holdt på å spise alle kablene i maskinen min. Forferdelig bråk og ulyder fra viften. Jeg dobbelsjekket kabinettet og det var ingen kabler som var nærheten av viften i hele tatt eller noe som var i nærheten av viften. Lyden ville nok forsvinne tenkte jeg, men etter flere timer var den like gale. Orginalt kom kortet klokket til fantastiske 300/600 som standard. Tror neppe dette kortet er testet i hele tatt på den "golden sample" hastigheten 430/1200. Resultatet i theif 3 i 1600x1200 med alle detaljer på fullt? Muligens 2-3 fps og deretter kræsjet maskinen etter ca 1 minutt. Enkelte ganger fikk jeg ikke startet spillet en gang før maskinen hang et par ganger og deretter kræsjet (Blue screen) Kjørte klokken ned til "safe mode" 400/1100 ...samme resultat kræææsj. Dårlig PSU kanskje? kjøpte meg ny PSU i dag 450W ..koplet fra alt utenom 1 harddisk og skjermkortet. Resultat = Samme => Crash bigtime. Kjøling i kabinettet er forresten veldig bra hvis noen lurer (5 kabinettvifter) og kjørte testene med kabinettet igjen og åpent for bedre lufting. Har testet forskjellige chipset og skjermkort drivere. Installerte mitt gamle kort radeon 9700 PRO ...theif 3 gikk faktisk raskere på dette med alle detaljene på fullt (Ja jeg har re-installert windows mellom kort-bytte) Nå var jeg sikkert veldig uheldig med kortkjøpet mitt men jeg vil anbefale folk å vente til bugs er fikset før de kjøper kort så de ikke ender opp med hele helgen ødelagt Kortet mitt skal iallefall tilbake og jeg vurderer heller å fortsette med ATI som aldri har gitt meg noen problemer. X 450 watt er ikke nok... de ny som du kjøpe Gainward GeForce 6800 Ultra må kjøre 480 watt... Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 450 watt er ikke nok... de ny som du kjøpe Gainward GeForce 6800 Ultra må kjøre 480 watt... Hva med å lese litt rundt, og faktisk kunne stå for det du sier? nVidia anbefaler en 350W PSU for ultrakortene. Folk har kjørt kortet stabilt på 300W PSUer også. Lenke til kommentar
explirer Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 *tester litt med ny bios fra nvnews* tilbake om litt. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvor kjøpe du kortet ditt ?Jeg har ett på vei fra komplett...Jeg har ikke kunnskap til å drive med no bios skit Det er ikke så vanskelig. Bare til å spørre litt her inne på forumet, så får du nok en detaljert gjennomgang av hva som må gjøres. Og siden det er gainward som har flashet med feil bios, så beholder du nok garantien etter flashing. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 450 watt er ikke nok... de ny som du kjøpe Gainward GeForce 6800 Ultra må kjøre 480 watt... Hva med å lese litt rundt, og faktisk kunne stå for det du sier? nVidia anbefaler en 350W PSU for ultrakortene. Folk har kjørt kortet stabilt på 300W PSUer også. Stemmer. Bare p*ss dette Watt-tullet. Lenke til kommentar
explirer Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Weeeeeee..nå funket det mye bedre Men jeg må kjøre det på 400/1100 for at ting skal være stabilt. Ved 430/1200 (Som dette kortet skulle i teorien vært testet med) blir det ny rekord med "artifacts" som består i at hele skjermen blir grums og at gode gamle reset knappen må taes i bruk. Jeg skal teste litt mer men nå var iallefall mye mer action Takk for alle svar og hjelp så langt X Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Weeeeeee..nå funket det mye bedre Men jeg må kjøre det på 400/1100 for at ting skal være stabilt. Ved 430/1200 (Som dette kortet skulle i teorien vært testet med) blir det ny rekord med "artifacts" som består i at hele skjermen blir grums og at gode gamle reset knappen må taes i bruk. Jeg skal teste litt mer men nå var iallefall mye mer action Takk for alle svar og hjelp så langt X 400/1100 er jo standard Ultra-hastighet.. Men litt rart at du betaler ekstra for et "Golden Sample" som ikke funker på den hastigheten de sier det skal kjøre på... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Tror at det ikke er noe annet enn selve skjermkortet. Det tror jeg også. Om kortet støyer unormalt mye, og pc`en deretter låser seg i et spill som Thief III, virker det jo ganske merkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå