langtongting Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Lurer på hvor mye strøm dette kortet trekker? Har som sagt bestillt meg Connect3D X800 Pro og siden de på Psdata anbefalte helst over 400W, så har jeg bestillt Chieftec 420W PSU. Den PSU`en som står i nå er en 340W. Hva PSU bruker dere andre med X800 PRO/XT? Endret 24. juli 2004 av langtongting Lenke til kommentar
TJ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Bruk denne siden til å regne ut strømforbruket ditt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 For tredje gang på relativt kort tid.. en watt er ikke en watt. Du kan stappe det skjermkortet inn i en Shuttle med en 200W strømforsyning hvis du vil, men en 550W Q-tec-strømforsyning vil muligens knele. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) For tredje gang på relativt kort tid.. en watt er ikke en watt. Du kan stappe det skjermkortet inn i en Shuttle med en 200W strømforsyning hvis du vil, men en 550W Q-tec-strømforsyning vil muligens knele. Kan du spesifisere litt? Ser på testen at jeg fikk: "Your Recommended Minimum Power Supply is 331 Watts!!" Kaskje ikke så dumt av meg å gå til innkjøp av ny? Endret 24. juli 2004 av langtongting Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Billig dritt som har 800W på et klistremerke utenpå, vil ikke nødvendigvis yte 800W. Du får hva du betaler for. For øvrig har du en gigantisk signatur. Den skal være på fire linjer eller mindre. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ser på testen at jeg fikk: "Your Recommended Minimum Power Supply is 331 Watts!!" Den der bør du ta med en tønne salt. Jeg fikk laaangt over 340 W på mitt system, men jeg klarer meg altså med 340 allikevel. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Billig dritt som har 800W på et klistremerke utenpå, vil ikke nødvendigvis yte 800W. Du får hva du betaler for. For øvrig har du en gigantisk signatur. Den skal være på fire linjer eller mindre. Ok. Vel har du noen formening om PSU`ene til Chiftech? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ser på testen at jeg fikk: "Your Recommended Minimum Power Supply is 331 Watts!!" Den der bør du ta med en tønne salt. Jeg fikk laaangt over 340 W på mitt system, men jeg klarer meg altså med 340 allikevel. Den testen er bare tull i mine øyne Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ser på testen at jeg fikk: "Your Recommended Minimum Power Supply is 331 Watts!!" Den der bør du ta med en tønne salt. Jeg fikk laaangt over 340 W på mitt system, men jeg klarer meg altså med 340 allikevel. Trailerlast. Den testen der er ikke til å stole på i det hele tatt. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det er ikke noe vondt å si om PSU-ene til Chiftech mener jeg iallefall Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Bruker Antec Truepower 430w. Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ser på testen at jeg fikk: "Your Recommended Minimum Power Supply is 331 Watts!!" Den der bør du ta med en tønne salt. Jeg fikk laaangt over 340 W på mitt system, men jeg klarer meg altså med 340 allikevel. Den testen er bare tull i mine øyne Greit nok det, men hvordan skal menig mann finne ut at PSU`en ikke strekker til? Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Så vil du jo mest sansynlig ikke oppleve at du bruker alle komponentene i pc'n din for fullt hele tiden. Er heller sjeldent du brenner en cd, driver med videoredigering og ser en dvd film på en gang Lenke til kommentar
Patience Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Billig dritt som har 800W på et klistremerke utenpå, vil ikke nødvendigvis yte 800W. Du får hva du betaler for. For øvrig har du en gigantisk signatur. Den skal være på fire linjer eller mindre. Det han prøver å si her at en strømforsyning som etter spesifikasjonene kan levere 800 watt (oj) kan i realiteten levere feks bare 400 faktiske watt. Man kan snakke om spenningstopp på 800 watt, mens den nominelle effekten ligger langt under. En kvalitetsstømforsyning kan levere tilnærmet konstant effekt uten store spenningsvariasjoner. Det fins flere suspekte metoder for å oppgi effektstyrken. De seriøse kan kanskje stemple strømforsyningen sin med langt mindre watt enn hva den rimeligere konkurrenten gjør, men så leverer den hva den lover og kanskje langt mer. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 hvis ikke psu strekker til,kan du merke at det ene disken eller cd-rom ikke vil starte opp.eller du får mye krasj i spillene dine. bruke bare en 250 watt psu før og da måtte jeg koble ut ene disken og 1 cd-rom for og starte opp.men en 360 watt bør vel være nok til x800 pro ! men dette er jo veldig forskjellig fra pc til pc.hvor bra pcu du har og mye disker,cd-rom og pci-kort som blir brukt.. ps:men tror ikke man skal spare penger på dårlig psu,det kan straffe seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå