Gå til innhold

Nvidia eller ATI?

Launch

Anbefalte innlegg

Skal gå for Nvidia denne gangen jeg :) Gleder meg til å spille Doom 3 på det nye oppsettet mitt  :dribble:

PS: vil bare legge til at de 3 siste skjermkortene mine var fra Ati. Nå føler jeg at Nvidia er mest "stabilt". Virker som de fleste som sliter med skjermkort her på forumet, har Ati. Uansett, så har jeg hatt en god del slit med mine Radeon 9800Pro og X800 kort.

definer slit. da jeg vurderer et x800xt kort..

Slit:

Problemer med artifacts og liknende i spill, pga driverversjoner med "bugs". SPill har krasjet en del, måtte slite mye med å finne driver som funka på "alt". Og dessuten, så huske jeg at jeg var veldig fornøyd med mitt Geforce2 kort før i tiden :) Null problemer da. Skal hvertfall gå for Geforce6800Ultra neste gang :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke anbefal GeForce FX.. *Host* :whistle:

Det er ikke helt sant, Patch 1.2 hadde inkludert Sm.2b som kunne enables fra konsollen som igjen ga Ati tilsvarende løft i ytelsen.

Er det sant..? Syns jeg har fått med meg at den patchen ble "recalled" pga problemer med "en viss type hardware", som de sa det. Leste på forumet på nvnews at det var ATI-kort som fikk rare resultater på skjermen, men det var en del bugg hos nvidia også (Kjipt for CryTek :no: )

Lenke til kommentar
Trodde Open GL holdt på å bli pansjonert og at Direct 3D var det som gjaldt, men så feil kan man ta :blush:

Trodde Windows/XBOX var den eneste plattformen som gjaldt, men så feil kan man ta. :blush:

Skal prøve å holde meg upartisk, men jeg valgte selv skjermkort etter det ryktene sa om OpenGL-støtte. Om det alle sier er sant har jeg ingen mulighet til å teste...

Lenke til kommentar
,25/07/2004 : 13:17] I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt?

Det er ikke helt sant, Patch 1.2 hadde inkludert Sm.2b som kunne enables fra konsollen som igjen ga Ati tilsvarende løft i ytelsen.

Det har jeg ikke sett? (:!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...