Gå til innhold

Nvidia eller ATI?


Launch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje vi skal prøve å være saklige? hehe

 

Helt greit å ha en favoritt (Jeg synes ATI er digg men jeg vil ha det beste så da kan jeg likegodt kjøpe et Nvidia kort hvis det er best)

 

Stemmer ikke det som blir sagt med fakta så er det bare domt å skryte det opp for det er vist folk som vet hva som er hva her, en benchmark sier mere enn spesifikasjonene på 3D kortet

Endret av Launch
Lenke til kommentar
Skal gå for Nvidia denne gangen jeg :) Gleder meg til å spille Doom 3 på det nye oppsettet mitt :dribble:

 

PS: vil bare legge til at de 3 siste skjermkortene mine var fra Ati. Nå føler jeg at Nvidia er mest "stabilt". Virker som de fleste som sliter med skjermkort her på forumet, har Ati. Uansett, så har jeg hatt en god del slit med mine Radeon 9800Pro og X800 kort.

definer slit. da jeg vurderer et x800xt kort..

Lenke til kommentar
Kort sagt: nVidia! 

Kort sagt: Fanboy :ermm:

Det kom da fra rette karen også da?

 

Og nei, er ikke fanboy. Hater fanboys, det er utrolig irriterende.

Sier "nVidia" fordi det er det som virker å gi mest for pengene atm...

Det som ser ut som en and og kvakker som en and er som regel en and (eller fanboy) :p

Noe imot anda?? :mad:

Lenke til kommentar

Fordelen 6800GT har over x800 pro i DOOM3, er at 6800GT har 16 pipelines, og selv om x800pro har holdt greit følge i en del tester med sin høye klokkefrekvens, så hjalp ikke dette i Doom.. Det er jo blitt sagt at GPU'en blir utsnyttet på en "ny" måte, at flere av transistorene tas i bruk eller noe i den duren..husker desverre ikke helt..

I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt? Det er harde fakta. Patch 1.3 til FarCry skal også visstnok komme med "lekrere" grafikk til FarCry for alle som har skjermkort som støtter SM 3.0. Blir spennende å se!

Et eventuelt x800GT jo ha 16 pipelines...

(take it away - M! =D )

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
,25/07/2004 : 13:17] Fordelen 6800GT har over x800 pro i DOOM3, er at 6800GT har 16 pipelines, og selv om x800pro har holdt greit følge i en del tester med sin høye klokkefrekvens, så hjalp ikke dette i Doom.. Det er jo blitt sagt at GPU'en blir utsnyttet på en "ny" måte, at flere av transistorene tas i bruk eller noe i den duren..husker desverre ikke helt..

I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt? Det er harde fakta. Patch 1.3 til FarCry skal også visstnok komme med "lekrere" grafikk til FarCry for alle som har skjermkort som støtter SM 3.0. Blir spennende å se!

Et eventuelt x800GT jo ha 16 pipelines...

(take it away - M! =D )

Men så er det noen som er litt lure å kjøper X800 pro VIVO, med 16 pipelines, bare at de er avslått i bios.. Så vivo kortet kan mann egentlig kalle GT kortet til ATi.. ;)

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
,25/07/2004 : 13:17] Fordelen 6800GT har over x800 pro i DOOM3, er at 6800GT har 16 pipelines, og selv om x800pro har holdt greit følge i en del tester med sin høye klokkefrekvens, så hjalp ikke dette i Doom.. Det er jo blitt sagt at GPU'en blir utsnyttet på en "ny" måte, at flere av transistorene tas i bruk eller noe i den duren..husker desverre ikke helt..

I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt? Det er harde fakta. Patch 1.3 til FarCry skal også visstnok komme med "lekrere" grafikk til FarCry for alle som har skjermkort som støtter SM 3.0. Blir spennende å se!

Et eventuelt x800GT jo ha 16 pipelines...

(take it away - M! =D )

Men så er det noen som er litt lure å kjøper X800 pro VIVO, med 16 pipelines, bare at de ar avslått i bios.. Så vivo kortet kan mann egentlig kalle GT kortet til ATi.. ;)

Man kan egentlig kalle "GT" for "Ultra" .. siden alle GT-korta kan klokkes til over Ultra-hastighet... :)

Lenke til kommentar
,25/07/2004 : 13:17] Fordelen 6800GT har over x800 pro i DOOM3, er at 6800GT har 16 pipelines, og selv om x800pro har holdt greit følge i en del tester med sin høye klokkefrekvens, så hjalp ikke dette i Doom.. Det er jo blitt sagt at GPU'en blir utsnyttet på en "ny" måte, at flere av transistorene tas i bruk eller noe i den duren..husker desverre ikke helt..

I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt? Det er harde fakta. Patch 1.3 til FarCry skal også visstnok komme med "lekrere" grafikk til FarCry for alle som har skjermkort som støtter SM 3.0. Blir spennende å se!

Et eventuelt x800GT jo ha 16 pipelines...

(take it away - M! =D )

Men så er det noen som er litt lure å kjøper X800 pro VIVO, med 16 pipelines, bare at de ar avslått i bios.. Så vivo kortet kan mann egentlig kalle GT kortet til ATi.. ;)

Man kan egentlig kalle "GT" for "Ultra" .. siden alle GT-korta kan klokkes til over Ultra-hastighet... :)

Okey.. da kan vi kalle Pro for X800 XT PE og da.. Men uansett tror jeg ikke du skjønte poenget mitt.

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
' date='25/07/2004 : 13:17'] I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt?

Det er ikke helt sant, Patch 1.2 hadde inkludert Sm.2b som kunne enables fra konsollen som igjen ga Ati tilsvarende løft i ytelsen.

Lenke til kommentar
,25/07/2004 : 13:17] I tillegg så har SM 3.0 faktisk ført til at Nvidia tar ledelsen når det gjelder FPS i FarCry på en del levels, ellers ligger de ganske jevnt?

Det er ikke helt sant, Patch 1.2 hadde inkludert Sm.2b som kunne enables fra konsollen som igjen ga Ati tilsvarende løft i ytelsen.

Stemmer.. det som er litt interessant i denne sammenheng er at man måtte endre DeviceID fra X800 til GF6800 .... hmmmmmmmm

Lenke til kommentar
ATI all teh way!!!!

Er nødt til å spørre:

 

Hvorfor?

 

:roll:

Kanskje derfor:

 

0.jpg

 

;)

lol, nVidia GT hører deiligst ut.. mens jeg tror x800pro VIVO kommer til å lønne seg mest. OpenGL støtten til nVidia teller ikke for mange kronene i min bok...

 

Men hadde jeg kunnet velge ville jeg tatt GT, fordi det er mest sexy. :tease:

Lenke til kommentar
Skal gå for Nvidia denne gangen jeg :) Gleder meg til å spille Doom 3 på det nye oppsettet mitt  :dribble:

 

PS: vil bare legge til at de 3 siste skjermkortene mine var fra Ati. Nå føler jeg at Nvidia er mest "stabilt". Virker som de fleste som sliter med skjermkort her på forumet, har Ati. Uansett, så har jeg hatt en god del slit med mine Radeon 9800Pro og X800 kort.

definer slit. da jeg vurderer et x800xt kort..

Er fakta.. alle som har probs her på forumet har ATi sine kort, jeg har knappt hørt noe negativt eller om folk som har problemer med GeForce(nVIDIA) sine kort på dette forumet.

nVIDIA Roxx :)

 

Jeg anbefaler et GF FX5900-5950Ultra eller 6800GT kort.. :)

Lenke til kommentar
Skal gå for Nvidia denne gangen jeg :) Gleder meg til å spille Doom 3 på det nye oppsettet mitt  :dribble:

 

PS: vil bare legge til at de 3 siste skjermkortene mine var fra Ati. Nå føler jeg at Nvidia er mest "stabilt". Virker som de fleste som sliter med skjermkort her på forumet, har Ati. Uansett, så har jeg hatt en god del slit med mine Radeon 9800Pro og X800 kort.

definer slit. da jeg vurderer et x800xt kort..

Er fakta.. alle som har probs her på forumet har ATi sine kort, jeg har knappt hørt noe negativt eller om folk som har problemer med GeForce(nVIDIA) sine kort på dette forumet.

nVIDIA Roxx :)

 

Jeg anbefaler et GF FX5900-5950Ultra eller 6800GT kort.. :)

Men de som har probs er jo de som driver å lodder og hardmodder og clocker ekstremt da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...