Gå til innhold

Åååå........ Hvorfor denne rebootinga :(

Anbefalte innlegg

Um, jeg har akkurat satt sammen en "ny" PC...

Spesifikasjoner:

Hovedkort: Aopen AX4C MAX (kjøpt brukt)

Prosessor: P4 Northwood, 800MHz FSB (ny)

RAM: Twinmos 1024MB, 2 stk matched modules, PC3200 (ny)

Skjermkort: Radeon 9500 (brukt, ikke modda)

DVD-RW: NEC 2510A (ny)

HDD: WDC Raptor 36GB SATA x 1 (brukt).

Har oppgradert til nyeste bios.

Hadde et svare strev med å få innstallert XP Pro - "IRQL_not_less_or_equal" feilmeldinger, bluescreens, og "kan ikke lese fra CD-ROM'en". Byttet om på alle komponentene (med komponenter som fungerer utmerket i en annen PC jeg har), uten forbedring.

Men når jeg stiller ned FSB til 150 eller lavere (200 er default for 800MHz FSB) fungerer alt så meget bedre! Og om jeg setter opp minnespenningen til 2.7v hjelper det også - når 188 x 4 FSB før maskinen nekter å fullføre bootingen til Windows.

Pokker heller, jeg som hadde tenkt å overklokke skiten :( Nå sitter jeg med en splitter ny 3.0GHz prosessor @ 2.8GHz :thumbdown:

Spørsmålet er om noen har peiling på hvor feilen ligger? HK? CPU? Minne?

Tilleggsopplysninger: Har prøvd med èn og èn minnebrikke i DIMM 1, ingen forskjell. Så jeg tviler på at det er noe galt med dem. De er desuten bare 2 dager gamle. Nå står begge brikkene i, i DIMM 1/4 og 3/4.

CPU'en har ikke unormale temperaturer.

Vifta til chipsettet støyer mye! Men det er sikkert normalt for dette HK'et, som jeg ikke kjenner så godt.

Kan jeg stille opp spenningen til CPU'en noe? Default er 1.525, hva med 1.6? Dreper jeg den umiddelbart da?

Tusen takk for gode forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chieftech 360W.

Hvordan sjekker man det da? Og hvordan vet man at det evt. ikke er biosen som leser av spenningen feil?

Minnet er utelukket som syndebukk. Fikk låne både en corsair og en geil -brikke av en kamerat - samme problem.

Så jeg har vel kjøpt katta i sekken som det heter :(

Endret av netphreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...