Chasseur Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Heisann, jeg har som dere muligens har skjønt, planlagt og kjøpe headset, men lurer på en del ting.. 1a:Har trådløse headset dårligere lyd kvalitet? b:Hvor mye mer må jeg ut med, før å få et trådløst headsett med lige god kvalitet som ikke trådløst? 2:Noen som har et headsett og anbefale? (har personlig tenkt på Logitech Premium USB Headset 30) Si gjern noe om dette hvis dere har erfaringer med denne. 3: hm, ingen flere sprørsmål nå tror jeg Endret 24. juli 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
JensL Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du er ute etter et headsett, altså hodetelefoner med mikrofon? Prøvd å svare litt her: 1a: Ja, lyden i trådløse hodetelefoner er tildels mye dårligere. Kan ikke huske å sett trådløse headsett (med mikrofon). Lyden blir omtrent som en grei FM-sending på radioen. Det er en del sus, som det ofte kan bli på radiosendinger. 1b: Du må ihvertfall ut med 1.600,- for et bra trådløst sett. Lydkvaliteten kan vel sammenliknes med en vanlig hodetelefon til 4-600,-. 2: Stort sett de eneste trådløse hodetelefonene som er brukandes er Sennheiser RS-65 og RS-85 og Beyerdynamics RSX500 og RSX600. Du må ikke finne på å kjøpe de som bruker infrarød teknologi, der er kvaliteten enda dårligere og rekkevidden elendig. Hvis du allerede har et greit lydkort er det vel ingen vits å kjøpe et USB-headsett. Slike inkluderer et slags lydkort for bruk på PCer uten slikt. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) 1a: Litt kanskje. Som JensL sa, så koster trådløse betraktelig mer enn de med tråd med samme lydkvalitet. 1b: Se JensL sitt svar. 2: Selv har jeg Plantronics Audio 90, og er veldig fornøyd mht. kvalitet/pris. De koster mellom 4-500kr (jeg kjøpte de for 500 hos Telebutikken i Bergen for ca 2 mnd siden...) Endret 24. juli 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 er det noen ufordeler med USB headset?? Hvirket sånn på JensL sitt svar, og ja, jeg skal ha med mikrofon ja.... Lenke til kommentar
klo Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Har du virkelig behov for trådløst? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 nope, men mamma ville gjerne ha det slik at HUN kunne gå rundt og snakke med dem over nett telefon eller noe sånt, men JEG vil heslt ha best mulig lyd for best mulig pris... og da er trådløst ute av bildet! men noen som har noen og anbefale i prisklasse rundt 400-800 (og jeg har et bra lydkort) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå