MsTwigi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Nå har jeg endelig tatt motet til meg og lagd en liten webside til meg selv uten frameset, frames, tabeller og javascript. Selve siden er ikke optimal i designet. Den har et egentlig kjedelig design, men jeg ville heller få til kodingen. index.php validerer både transitional og strict. CSS filen validerer også. hva synes dere? er det en god start? er det godkjent til å være min første side uten tabeller? Det må sies at jeg lenge var fan av tabeller og frameset. Designet alltid med det. Nå har jeg endelig skjønt at tabeller KUN skal brukes til tabulære data. nuvel... ta en titt da... gi meg ris og ros! www.inae.tk evnt. denne siden hvor det er direkte link til der siden ligger dersom dere vil teste med å validere den eller noe. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) dette var bra... noe av det jeg synes at det var et merkelig skille mellom menyen og header, var ikke noe fint med grått der synes nå jeg, kan jo kanskje prøve å lage meny og header som "henger" sammen, uten den hvite streken... EDIT: trykkleif Endret 24. juli 2004 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ja, slettes ikke verst til å være første side uten tabeller! PHP bruker du også! Så, litt kritikk: - Blir liksom litt tomt og trykt opp i hjørnet.. Ville smekka en div#container rundt hele greia og midtstilt den. - Tror du må ha mer innhold på siden før den ser bedre ut.. Blir stusselig uten noe tekst der. - Header passer liksom ikke inn i resten av designet. - Trenger ikke ha en overskrift som sier "meny", skjønner at det er meny! - Det heter "Portefølje" på norsk. - Hadde vært fint med noen h*-elementer, og en stylet <hr> som passer i designet. - Fargen i menyen bør være mer turkis om den skal passe inn med header/body-bakgrunn. Lenke til kommentar
MsTwigi Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) jeg synes at det var et merkelig skille mellom menyen og header, var ikke noe fint med grått der synes nå jeg, kan jo kanskje prøve å lage meny og header som "henger" sammen, uten den hvite streken... Skjønner... Skillet skulle vel egentlig vært større, eller ikke der i det hele tatt. - Blir liksom litt tomt og trykt opp i hjørnet.. Ville smekka en div#container rundt hele greia og midtstilt den. Da lærte jeg noe nytt idag også... Hadde vært fint med noen h*-elementer, og en stylet <hr> som passer i designet. Kommer snart det. Er ikke fan av H1 - H5. Bruker heller CSS til det. Og den styla <hr> kommer også snart. Endret 24. juli 2004 av MsTwigi Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Er ikke fan av H1 - H5. Kan jeg få spørre hvorfor? Hva lager du overskrifter med hvis du ikke bruker h*-liksom? Man kan jo justere utseendet til dem i et stilark.. Lenke til kommentar
MsTwigi Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Hehe... fikk nettopp refs på MSN på akkurat det der. Og jeg får vel trekke det tilbake. Jeg har vel egentlig trodd at H1-H5 har vært faste standarer uten mulighet til å forandre på de. Derfor har jeg ikke likt dem. Men nå som det var en vennlig sjel på MSN som irettesatte meg kjapt på det, så får jeg trekke det tilbake. Skal forandre så H1-H5 brukes... ^^ Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det var en fin side dette ! Syns bare at menyen ikke passet til resten av siden egentlig. Stå på ! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hehe... fikk nettopp refs på MSN på akkurat det der. Og jeg får vel trekke det tilbake. Jeg har vel egentlig trodd at H1-H5 har vært faste standarer uten mulighet til å forandre på de. Derfor har jeg ikke likt dem. Men nå som det var en vennlig sjel på MSN som irettesatte meg kjapt på det, så får jeg trekke det tilbake. Skal forandre så H1-H5 brukes... ^^ Det er riktig å bruke [fon=courier]hn[/font] til overskrifter jah, og husk at du kan style stort sett alle elementer med CSS Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Trådstarter: Hvis du er interessert i å lese mer om semantikk og struktur, har Brainstorm and Raves en god artikkel om temaet. Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Søkemotorer bruker vel også H elementer til å indeksere siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå