Gå til innhold

Er Thermaltake Purepower Butterfly 480W en bra PSU

Anbefalte innlegg

Er denne dugandes?? Thermaltake Purepower Butterfly 480W....:ermm:

Har begynt å oppleve at pc'en går på trynet etter at jeg monterte 4 ekstra kabinettvifter og om jeg setter opp Vcore enda litt.... Dette er vel typisk om PSU ikke klarer mer?? (Har en Chieftech 350 W)... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har begynt å oppleve at pc'en går på trynet etter at jeg monterte 4 ekstra kabinettvifter og om jeg setter opp Vcore enda litt.... Dette er vel typisk om PSU ikke klarer mer?? (Har en Chieftech 350 W)... :(

4 vifter tar nesten ikke noe strøm, og at du justerer opp vcore et par hundre millivolt vil vell ikke gjøre et utslag slik at du må kjøpe en ny PSU. Den du har vil holde leeeenge!

Lenke til kommentar

Har begynt å oppleve at pc'en går på trynet etter at jeg monterte 4 ekstra kabinettvifter og om jeg setter opp Vcore enda litt.... Dette er vel typisk om PSU ikke klarer mer?? (Har en Chieftech 350 W)...  :(

4 vifter tar nesten ikke noe strøm, og at du justerer opp vcore et par hundre millivolt vil vell ikke gjøre et utslag slik at du må kjøpe en ny PSU. Den du har vil holde leeeenge!

Faktisk har det veldig mye å si om du setter opp spenningen fdor strømforbruket :roll:

Ta en titt på Aspire som de har på databutikken, men den der tt'n er helt sikkert grei den også.

Lenke til kommentar

Har begynt å oppleve at pc'en går på trynet etter at jeg monterte 4 ekstra kabinettvifter og om jeg setter opp Vcore enda litt.... Dette er vel typisk om PSU ikke klarer mer?? (Har en Chieftech 350 W)...   :(

Faktisk har det veldig mye å si om du setter opp spenningen fdor strømforbruket :roll:

Ta en titt på Aspire som de har på databutikken, men den der tt'n er helt sikkert grei den også.

Uansett skal 350W holde, om ikke du skal sette opp noe ekstremkjøling da.. ;)

Lenke til kommentar
det går fett ann å gå høyere enn 450 da...men spørsmålet er vel....reduserees levetiden om man hele tiden bruker full kapasitet av psu`en? :ermm:

Avhenger mest av produsenten av PSUen. Q-Tec vil normalt falle sammen etter en liten stund, mens andre merker en Forton, MIST og Enermax vil holde i mangfoldige fler år.

Lenke til kommentar

Thermaltake Purepower Butterfly er en veldig god PSU. Ikke bare leverer den, men den ser skikkelig godt ut også. Du kan velge om du vil kjøle den ved å snu den opp-ned slik at du tar inn luft fra et hull i toppen av kabinettet, eller bruker den medfølgende viften som du fester til inn/ut-taket bakpå kabinettet og som "spruter" luft inn i inntaksviften på PSU'en. Jeg bruker førstnevnte løsning, og den fungerer meget godt, PSU'en holder en temp. på rundt 40' C. Kjøpte den sammen med et Thermaltake Xaser III "Skull" kabinett, som jeg nå selger for 400,- hvis noen er interessert.

Men som sagt, en meget stilig strømforsyning, som lyser i 7 forskjellige farger, som skifter behagelig regelmessig.

Lenke til kommentar
det går fett ann å gå høyere enn 450 da...men spørsmålet er vel....reduserees levetiden om man hele tiden bruker full kapasitet av psu`en? :ermm:

Avhenger mest av produsenten av PSUen. Q-Tec vil normalt falle sammen etter en liten stund, mens andre merker en Forton, MIST og Enermax vil holde i mangfoldige fler år.

Ja, spesielt etter at min forrige Q-Tec levde over 2 år, og lever fortsatt.

Lenke til kommentar

Dukan jo ikke vite hvor lenge dem holder siden de som selges nå er nye modeller, men de er kvalitet og vil nok holde en lang stund.

Lenke til kommentar

Ja, spesielt etter at min forrige Q-Tec levde over 2 år, og lever fortsatt.

Flaks. :p:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...