Syar-2003 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Shuttle pc40 silent power xpc serie (250W): Output Characteristics: Nominal Output Voltage Load Range Max 3.3 V DC 18A +5 V DC 19A +12 V DC 16A , peak= 18A Note: Total combined output of 3.3V and 5V is 105W (Max) Note: Total combined output of 3.3V, 5V, and 12V is 250W Output Power: Max. continuous output power 250W Eks: Chieftec 360W (siden mange har slik) HPC-360-202 360W Max +5 v DC 35A 3.3 V DC 28A +12 V DC 17A Man ser at shuttle har tilnærmet samme max load på +12V hvor nye grafikk kort tar den extra spenningen/loaden . Andre ATX PSU'er på 250W har svak +12V i forhold til en shuttle power . Derfor antar jeg at skjermkort produsentene har havnet på 350Watts anbefaling. Den totale watten er ikke poenget ,men +12v linjens styrke . Et shuttle hovedkort med en agp + en PCI port trenger f.eks ikke 40A på 3.3v . Som man ser har shuttles powere en helt annen fordeling av de totalt 250wattene enn ATX psu'er.Shuttle ca. 1/3 fordeling på hver linje . Dette da de er designet for shuttles hoved kort og spennings distribusjon. ATX powere leverer mest på 3.3 og +5 . ..... Man må sammenlikne max ampere på 12 volt + , ikke powerets totale watt. Virkningsgrad er jo selvfølgelig også viktig . Dum fordeling at wattbelasningen mellom linjene er også grunnen til at det for mange med atx system ikke holder med 350W PSU . Disse som overklokker både cpu og grafikk kort ender opp med å maxe ut +12v linjen . Og må da ha f.eks et 480W eller 550w power med 24-28A på +12v . De med disse systemene benytter ikke 500w totalt for det . Men de belaster en av linjene mere enn et 350W's kan levere , og har mye ubrukt watt på 3.3v og +5v. Endret 25. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Jeg kjøpte et 6800gt til min 250w psu.. Nå har jeg sendt inn kortet igjen... Det sier vel noe? Men det spørs jo hva man putter inni. Jeg har en dvd-brenner, 3ghz, 250gb hd. Dette trekker jo litt strøm, og når man i tillegg putter i et 6800gt-kort får strømforsyneren på 250w en slitsom jobb. Til meg kom det fram prikker og striper, og noen ganger hang maskina seg når 6800gt sto i. Satte jeg inn et annet skjermkort, f.eks. 9800pro gikk det helt fint. I tillegg måtte jeg ta ut s-ata-ledningen hver gang jeg skulle ta ut kortet, siden det er så stort(huff, slitsomt). Jeg tror det passer bedre med et x800pro-kort for de som har shuttle. Det er mindre, tar mindre støm og yter godt selv om 6800gt yter litt bedre. Alt er lagt til rette Jeg skal iallefall skaffe meg et slikt kort, eller kanskje "gt"-kortet(spørs litt på kravene da). PS! snakker om en shuttle sb75g2 Endret 25. juli 2004 av Dr3ad Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Er det rart wh1te har mange poster når han skriver ett ord eller en smiley, toppen en setning i alle innleggene sine i denne tråden? Er det rart Pinnella har mange poster når man må klage på alle andre som har mange poster, og som skriver en post med kun en smiley her og der? Neida, er ikke meningen å være spydig eller frekk. Bare setter dette litt på kanten for å si at vi ikke skal ha slik drittslenging og useriøse kommentarer her. Kanskje vi bør fortsette diskusjonen on-topic? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg kjøpte et 6800gt til min 250w psu.. Nå har jeg sendt inn kortet igjen... Det sier vel noe? Men det spørs jo hva man putter inni. Jeg har en dvd-brenner, 3ghz, 250gb hd. Dette trekker jo litt strøm, og når man i tillegg putter i et 6800gt-kort får strømforsyneren på 250w en slitsom jobb. Til meg kom det fram prikker og striper, og noen ganger hang maskina seg når 6800gt sto i. Satte jeg inn et annet skjermkort, f.eks. 9800pro gikk det helt fint. I tillegg måtte jeg ta ut s-ata-ledningen hver gang jeg skulle ta ut kortet, siden det er så stort(huff, slitsomt). Jeg tror det passer bedre med et x800pro-kort for de som har shuttle. Det er mindre, tar mindre støm og yter godt selv om 6800gt yter litt bedre. Alt er lagt til rette Jeg skal iallefall skaffe meg et slikt kort, eller kanskje "gt"-kortet(spørs litt på kravene da). PS! snakker om en shuttle sb75g2 I en Shuttle? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) Shuttle 200w standard poweret vil jeg iallefall anta at er "no go" . Kun 10A på +12v . Men Dr3ad er P4 'n din overklokket eller var alt standard klokket både P4 og 6800gt kortet når du hadde oppsettet . Er det prescott eller northwood (prescott blir jo varmere og således bruker mere watt vil jeg anta). Som du antyder er det nok flere faktorer som spiller inn. Uansett høres det ut for meg som shuttle med 250w er absolutt på grensen med 6800GT. Er nok ikke noe rom for overklokking ser det ut som med slik combo.. Men som man ser av spesifikasjonene på andre atx 350w powere har ikke de mere enn 15-17A de heller . Endret 25. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
LordBendtner Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Alt var standard klokket. Jeg tror iallefall det er strømforsyneren når jeg får prikker og streker, og det lagger... Dette skjer jo ikke hvis jeg skifter Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 (endret) allså når jeg serpå bilde av shuttle'n så er det agp porten som er lengst ut.. og N6800U har 2 Pci feste det gjøt at korte ikke vil passe! men ejg lurer på om Winfast og albatron har bare en PCI feste... Shuttle har sakt at det skal komme en utgave men 350watt strømforsyning da, den er lik XPC SB81P den kommer vel snart! som du ser her så har dden nye sokkel T akuratt samme kabbinet som 939! XPCs for Pentium 4 with Socket 775 and Intel chipset bare annen farge! Endret 25. juli 2004 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Og for så svare på et av spørsmålene dine; av dine 6 innlegg i denne tråden består halvparten av enten ett ord, en smiley eller en liten setning. Og det gir deg grunn til antyde at jeg poster det på normal basis? ... idiot? Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 26. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2004 denne mailen sendte jeg til shuttle: SHUTTLE_EMAIL: [email protected] DEPARTMENT: Sales MY_NAME: axel kobbeltvedt EMAIL2: [email protected] USERTYPE: enduser COUNTRY: norway MESSAGE: hey I have seriously fallen in love with the Shuttle XPC SN95G5, but my heart broke when I saw the PSU, 240w. How can I ever hope to put in a Nvidia 6800 ultra in this? awaiting reply with tension axel dette fikk jeg til svar: From : Shuttle Support - Germany <[email protected]> Reply-To : Shuttle Support - Germany <[email protected]> Sent : Monday, July 26, 2004 9:43:01 AM To : [email protected] Subject : Shuttle Support | | Junk E-Mail | Inbox Hello, Our 240W PSU is comparably with a 480W Desktop PSU. You can use Radeon 9800XT too with this PSU and the card should have 300W PSU. If 6800GT works in it i cannot say now. This is still in test. Best Regards Shuttle Support - Germany ################################# YOUR MESSAGE ################################# Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Wow , rart at de sammenlikner denne med en desktop PSU på 480W da de jeg har sett på har 24-25A max current på +12v . Mens shuttle har rundt 16A +/- ifølge spesifikasjonene på web sidene deres på silent serie 250w. ... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. juli 2004 Del Skrevet 26. juli 2004 Og det gir deg grunn til antyde at jeg poster det på normal basis? ... idiot? Mer off-topic krangling mellom wh1te og Pinella nå fører til advarsler. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Shuttle har sakt at det skal komme en utgave men 350watt strømforsyning da, den er lik XPC SB81P den kommer vel snart! som du ser her så har dden nye sokkel T akuratt samme kabbinet som 939! XPCs for Pentium 4 with Socket 775 and Intel chipset bare annen farge! Kan du bekrefte dette? Hvor har du lest det? Om det stemmer så skal jeg bestille meg min første Shuttle snart. Lenke til kommentar
slimboy Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Noen som vet når dunken er ventet? Til dere som diskuterer ATI/GF og Shuttle sitt strømforbruk. Jeg har selv et par Shuttles, riktignok noen antikke SN85, men jeg har fått testet dem ut med noen forskjellige skjermkort. De skjermkortene som ikke funket noe særlig var GF 5900, har prøvd 2 forskjellige, men det ble lægging/artifacts i spill som BF og FarCry. Vet ikke om det var PS i Shuttle dunken som var grunnen til dette, eller at det rett og slett var for stor varmeutvikling i skjermkortet, og for dårlige vifter. Uansett nå har jeg satt inn R 9800, og klager ikke lenger. Men tilbake til SN95, det var en meget lekker dunk, spørs om det blir et bytte på meg uttpå høsten, for det har helt sikkert strøm nok til et x800 kort fra ATI Endret 27. juli 2004 av slimboy Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Shuttle har sakt at det skal komme en utgave men 350watt strømforsyning da, den er lik XPC SB81P den kommer vel snart! som du ser her så har dden nye sokkel T akuratt samme kabbinet som 939! XPCs for Pentium 4 with Socket 775 and Intel chipset bare annen farge! Kan du bekrefte dette? Hvor har du lest det? Om det stemmer så skal jeg bestille meg min første Shuttle snart. spør shuttle selv...... jeg hørte det v kameraten min..... men det lureste er bel å spørre... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Shuttle har sakt at det skal komme en utgave men 350watt strømforsyning da, den er lik XPC SB81P den kommer vel snart! som du ser her så har dden nye sokkel T akuratt samme kabbinet som 939! XPCs for Pentium 4 with Socket 775 and Intel chipset bare annen farge! Kan du bekrefte dette? Hvor har du lest det? Om det stemmer så skal jeg bestille meg min første Shuttle snart. spør shuttle selv...... jeg hørte det v kameraten min..... men det lureste er bel å spørre... Du kunne ikke funnet ut hvor han hadde hørt det da? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Sendt spørsmål : SHUTTLE_EMAIL: [email protected] DEPARTMENT: Sales MY_NAME: EMAIL2: USERTYPE: enduser COUNTRY: Norway MESSAGE: Hi ! Myself and some friends is looking at xpc for 939 , and many of us wish to convert to systems utilizing a high end socket 939 shuttle with Gf6800GT or Ultra. Our main concern is with the power supply unit . We have seen the announcement of SN95G5 but it's configured/designed with a 240W .The 240W has a max current of 16 Ampere according to the info on your web. One of us has tried a Geforce 6800GT on a SN85G4 model and ran into problems forcing him to change graphics card. The question is will there be a XPC solution for socket 939 AMD 64 with a larger power like the i915 for pentium with a 350w . And if so when can we eventually expect it . Best regards Svar: Hello, Sorry, i dont have information about this. May be we will release upgrade kit with 350W in future, cause new models will have 350W PSU. Best Regards Shuttle Support - Germany ################################# YOUR MESSAGE ################################# Høres ikke ut som noen nær forestående planer... Endret 27. juli 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 litt rart det da..... sikkert noen de sier nå..kommer vel snart denne 350watt's utgaven vil jeg tenke! men men, vet ikke hva shuttle inc finer på vettu! Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 Modde litt da! Nå kjenner ikke jeg målene på PSU'en i disse boksene, men det skal vel være rom for 2 PSU'er? Må vel ofre en eller annen enhet for dette, kanskje en CD-rom Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2004 Del Skrevet 28. juli 2004 XPC socket 939 m/240w(kommer) 240w flatt power P4 i915 m/350w: Helt annet power... Tror sn95g5 boksen får problemer med PSU oppgradering hvis ikke shuttle lager en 350w flat type , eller en ekstern løsning e.l . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå