gspr Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Jeg kjøpte en Athlon XP2500+ og et Abit NF7-S 2.0 i fjor høst. Jeg har aldri klart å dytte CPU'en lenger enn til XP3000+, og til og med da måtte jeg øke Vcore til 1,90 V. Etter at jeg nylig oppdaget at Prime95 feilet etter et par tester, økte jeg Vcore enda litt. Da fikk jeg varmeproblemer. Jeg tenkte derfor det var best å gå ned til 2,0 GHz og senke Vcore en del. Nå stopper ikke Prime95. Er det bare en dårlig batch jeg har, eller bør jeg prøve andre ting for å dytte CPUen til 3000+ eller 3200+? Folk flest får jo 3200+ uten økt Vcore. Jeg har en Volcano 11 som kjøler. Edit: Er Barton-CPU det er snakk om her. Kjører forresten på 200 MHz FSB og har nå altså en multiplikator på 10. Ved 10,5 trenger jeg 1,90 V i Vcore for et noen lunde stabilt system, men likevel krasjer altså Prime95. Ved 11 booter ikke noe OS (Linux rebooter under lastingen, Windows henger). Endret 24. juli 2004 av gspr Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du har nok rett og slett fått en dårlig CPU. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Blargh. Kan BIOS-oppdatering ha noe å si? Aldri oppdatert på dette hovedkortet før... Edit: Øke minnespenning? Endret 24. juli 2004 av gspr Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Blargh. Kan BIOS-oppdatering ha noe å si? Aldri oppdatert på dette hovedkortet før... Edit: Øke minnespenning? Skader ikke å prøve,er gjort i en fei og med windows programmet for oppdatering av bios til det kortet. http://www.abit-usa.com/downloads/bios/flashmenu.php Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Blargh. Kan BIOS-oppdatering ha noe å si? Aldri oppdatert på dette hovedkortet før... Edit: Øke minnespenning? Minne- og chipsetvolten kan du øke, ja..... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Se om du kommer lenger med lavere FSB og høyere multiplikator. Prøv f.eks FSB 166 og øk mp stegvis oppover. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Kom visst mange "dårlige" xp2500 fra AMD før de oppgraderte fabrikkene sine . Se ut til at du har en relativ gammel en siden den er unlocked . Har intrykk at på nye skiller det veldig lite i oc egenskaper. .... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Takk til alle. Oppgraderte BIOS tidligere i dag (måtte til slutt bite i det sure eplet og boote Windows, da det viste seg det ikke var noen måte å gjøre dette på i Linux - *slår Abit i hodet*). Det hadde liten effekt. Ang. FSB: Jeg tror ikke det har noe å si, da 200x10 gir bunnsolid system mens 200x11 gjør booting umulig - FSB er samme i begge tilfeller. Men jeg skal prøve det ut likevel Ellers får jeg vel bare innse at jeg har en CPU fra en dårlig batch Endret 24. juli 2004 av gspr Lenke til kommentar
gwandarion Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Du har nok bare endt opp med en gammel prosessor:( Sjekk sca. og serienummer\prod. Kanskje vi kan gi deg et hint.... Min klarer fint 213x11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå