TEE Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei, Jeg har et litt merkelig problem med en PC. Den har plutselig begynt å skru seg av, og nekter plent å starte opp igjen før man har brukt powerknappen bak på kabinettet. Dette begynte å skje etter at jeg koblet opp en UPS. Stømmen til kabinettet blir fullstendig borte. Ikke noe powerlys, og selvfølgelig heller ikke noe annet tegn til liv på maskinen. Noen som har noen tips om hva det kan være? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Vil tippe det er noko feil med UPSen Sjå om det er noko instillingar eller greier som er feil. Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 maybe det blir for varmt, eller er noe krøll med ram? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Denne maskinen krangler fortsatt. Nå er det prøvd med å fjerne UPS, det er sjekket for hardwarefeil og satt inn kraftigere vifte, men fortsatt ikke noen løsning Jeg har merket at harddiskene blir ganske varme. Er dette noe som kan få hele maskinen til å skru seg av uten noe varsel? I så fall, vil det holde om jeg fester en hd-vifte på hver av diskene for å kjøle dem ned? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Ikke for å spørre dumt nå, men har du satt inn alle kablene riktig og ikke løse? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 4. august 2004 Forfatter Del Skrevet 4. august 2004 Ikke for å spørre dumt nå, men har du satt inn alle kablene riktig og ikke løse? :!: Ta det med ro, det var ikke noe dumt spørsmål. Jeg skal begynne å jobbe med hardwaresupport for HP om en uke, og må vende meg til å stille de spørsmålene selv Hmmm. Jeg skal begynne å jobbe med hardwaresupport, og må stille spørsmål her. Det tyder jo bra Men for å svare deg, ja, jeg har sjekket alt av kabler. Det var det første jeg gjorde når problemet oppsto. Deretter gikk jeg løs på RAM og annen hardware for å eliminere feilkilder. Det eneste jeg står igjen med er at harddiskene blir for varme. Jeg brenner meg skikkelig når jeg tar på dem. Vil en hd-vifte være nok, eller må jeg trå til med kraftigere skyts? Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 4. august 2004 Del Skrevet 4. august 2004 Skader vel ikke å sette inn minst 3 kabinett vifter + en bak HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå