Gå til innhold

PC som plutselig "dør"

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et litt merkelig problem med en PC. Den har plutselig begynt å skru seg av, og nekter plent å starte opp igjen før man har brukt powerknappen bak på kabinettet.

Dette begynte å skje etter at jeg koblet opp en UPS.

Stømmen til kabinettet blir fullstendig borte. Ikke noe powerlys, og selvfølgelig heller ikke noe annet tegn til liv på maskinen. :wallbash:

Noen som har noen tips om hva det kan være? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Denne maskinen krangler fortsatt. Nå er det prøvd med å fjerne UPS, det er sjekket for hardwarefeil og satt inn kraftigere vifte, men fortsatt ikke noen løsning :wallbash:

Jeg har merket at harddiskene blir ganske varme. Er dette noe som kan få hele maskinen til å skru seg av uten noe varsel? I så fall, vil det holde om jeg fester en hd-vifte på hver av diskene for å kjøle dem ned? :hmm:

Lenke til kommentar
Ikke for å spørre dumt nå, men har du satt inn alle kablene riktig og ikke løse? :innocent:

:!: Ta det med ro, det var ikke noe dumt spørsmål. Jeg skal begynne å jobbe med hardwaresupport for HP om en uke, og må vende meg til å stille de spørsmålene selv :roll:

Hmmm. Jeg skal begynne å jobbe med hardwaresupport, og må stille spørsmål her. Det tyder jo bra :thumbup:

Men for å svare deg, ja, jeg har sjekket alt av kabler. Det var det første jeg gjorde når problemet oppsto. Deretter gikk jeg løs på RAM og annen hardware for å eliminere feilkilder. Det eneste jeg står igjen med er at harddiskene blir for varme. Jeg brenner meg skikkelig når jeg tar på dem.

Vil en hd-vifte være nok, eller må jeg trå til med kraftigere skyts? :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...