Gå til innhold

Hardisker, hva skal man kjøpe?

Anbefalte innlegg

Selv er jeg ikke den mest erfarne pc-bruker i norge, så jeg spør her:

- Jeg har tenkt å kjøpe meg ny(e) hardisk(er). har loffa rundt på dinside.no og hardware.no osv for tester av hardisker. jeg leser mye forskjellig og mye rart jeg ikke forstår noe av. vurderer 2 disker, en systemdisk (den kan jo sikker være litt mindre) og en stor til lagring av alt piss og dritt som dukker opp i min vei.

- Problemet er så hva jeg skal kjøpe. En som er kjapp er jo greit, stillegående er jo kjempepluss siden pc'en står på rommet og ikke minst varmeutvikling. Alle tips tas imot med glede.... takker og bukker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S-ata: Det er en enkel mulighet for å finne ut om du har muligheter for å benytte deg av denne standarden eller ikke. Gi meg et hint om hva for et HK(hovedkort) du bruker.

edit: enormt med Leif og hans svogere:p

Endret av gwandarion
Lenke til kommentar

begynner å ha tvil om maskinen støtter S-ATA alikevel, sier dette noen noe?

IDE ATA/ATAPI kontrollere:

Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers............................................Intel

Intel® 82801EB Ultra ATA Storage Controllers............................................Intel

Primær IDE-kanal.....................................(Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere)

Sekundær IDE-kanal.................................(Standard IDE ATA/ATAPI-kontrollere)

Det står noe der om ATA....

Lenke til kommentar

dårlig med s-ata støtte der ja. s-ata er raskere. en raptor på 10000rpm er en varm bråkebøtte:( Men den glimmrer med sin hastighet. Noe som for meg er viktigere. beklager at jeg sendte deg på vilspor med dette s-ata tullet mitt. håper det ordner seg uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...