Elyas Machera Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 (endret) Jeg las teksten på 3,5 minutt. Da las jeg vel ikke helt avslappet, men det er fordi jeg må konsentrere meg en del for å se ordentlig. Leser vel kanskje ikke sånn til vanlig, men for en gangs skyld klarte jeg å konsentrere meg Fikk jo med meg alt, så det gikk hvertfall ikke for fort. Synes teksten egentlig var ganske kjedelig, men tror ikke det hadde noe å si med hvor fort jeg las den. Jeg har lest en del politiske bøker, Kjøpt og Underbetalt, Verdens nye herskere, osv i det siste, og da leser jeg fort, siden det er veldig interessant, men når jeg leser fantasy går det tregt, kanskje jeg skulle prøve andre sjangere Endret 27. juli 2004 av Elyas Machera Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Jeg leste Ringenes Herre for enn god stund siden (FØR filmene idet hele tatt var planlagt). Brukte ca 3 år på den. Og den boken var ekstremt spennende. Så jeg er ikke så veldig raskt nei. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 27. juli 2004 Del Skrevet 27. juli 2004 Men det blir litt rart å regne sånn. Jeg las Ringenes Herre sommeren 2001, da jeg var 12 år. Da las jeg den på to uker. Men uansett, selv om filmene var planlagt visste jeg faktisk INGENTING om det da jeg leste boka Var nok fordi vi ikke hadde internett da. Jeg las boka pga anbefaling fra storesøstra og faren min. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Leste veldig mye da jeg var 9-10 år, husker jeg fikk diplom for å ha lest 10000 sider i løpet av et halvår Nå går det ikke så fort, har ikke den samme lysten til å lese som jeg hadde da, men er fortsatt kjappest i klassen på sånne lesetester Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Hvor lang tid bruker du vanligvis på en rimelig god 500-siders roman? Er den god, lar det seg gjøre på en natt, fire til fem timer tenker jeg Hvor mange timer leser du vanligvis i uken? 30-40 timer, i skoleåret kanskje 23. Hvor mange timer kan du lese i strekk? - 7-8 timer om det er spennende/interessant lesning Når på dagen leser du vanligvis? - Kvelden/Natten (til det blir lyst , er boken veldig god og jeg kan sove så lenge jeg vil dagen etter leser jeg til 6-7. Men da må det soves..) Hvor pleier du å lese? - I sengen, med te-kanne ved min side. Anstrenger du deg når du leser, eller slapper du fullstendig av? -Slapper fullstendig av. Hender det at du kommer inn på masse andre tanker mens du leser, eller klarer du vanligvis å opprettholde en viss fokus på hva som foregår i boka? - Om boken er god, kommer jeg ikke inn på så mange andre tanker. Er den ikke god, så¨kan det nok hende jeg tenker en del.. Stopper du å lese når du tenker på noe du ikke burde, eller fortsetter du? -Fortsetter å lese, noe annet ville være et nederlag. EDIT: Lesehastighetstest har jeg ikke hatt siden tredjeklasse.. Vet bare at jeg leste raskest i klassen min. Endret 9. august 2004 av JoachimR Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Lesehastighet: Vet ikke helt, varierer veldig. Men er raskest i klassen og familien, og har stort sett alltid vært det Lese i strekk: Kan lese veldig lenge i strekk, når jeg leste den andre og tredje boken i triologien om arn leste jeg vel fra klokken var 10 til klokken var 21 nesten i strekk, bare avbrutt av spising.Men som oftest 5-6 timer hvis det er en god bok. Da er det 5-6 timer i en annen verden, spesielt nå som jeg har fått meg mp3spiller. Jeg merker absolutt ingenting av det som skjer rundt meg Jeg leser overalt, men liker spesielt godt mamma sin lenestol, til hennes store ergrelse Som oftest er jeg helt avslappet når jeg leser, men av og til anstrenger jeg meg, hvis det er veldig tungt stoff eller det er veldig spennende. Lesetest: Orket ikke ta lesetesten nå... Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvor lang tid bruker du vanligvis på en rimelig god 500-siders roman? harry potter og fangen fra Azkaban – 385 ord - 11 timer 48 minutter og 9 sekunder Hvor mange timer leser du vanligvis i uken? mye når jeg har spenende bøker tiljenglig, kansje 25-30 timer, vet ikke helt (da er ikke fagbøker inkludert) Hvor mange timer kan du lese i strekk? aktiv lesing – max 10 minutter / passiv lesning kan fort bli en 6-7 timer på en god dag Når på dagen leser du vanligvis? - på etermidagen. Hvorhen pleier du å lese? - på gutterommet foran PCen Anstrenger du deg når du leser, eller slapper du fullstendig av? - jeg anstrenger meg om andre ting som PC, så jeg får ikke altid med meg alt, da leser jeg bare boken en gang til Hender det at du kommer inn på masse andre tanker mens du leser, eller klarer du vanligvis å opprettholde en viss fokus på hva som foregår i boka? - ja, men jeg har blitt flink til å multitaske Stopper du å lese når du tenker på noe du ikke burde, eller fortsetter du? - jeg fortsetter men mister helt konsentrasjonen. Er det noen som skjønner tegningen? Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Anngående det å lese på skjerm så tror jeg dette går opp til 30% saktere. Kan ikke Sammenligne det med å lese bøker i hvert fall. Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 jeg leser ikke på skjermen, jeg leser lydbøker. det er dritdigg. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 18. september 2004 Del Skrevet 18. september 2004 Hehe Her MÅ jeg bare svare litt!! Hvor jeg leser? -Jeg leser på dass. Jeg kan sitte der i flere timer å lese. Ingenting er så behagelig som å sitte på ramma med ei god bok. Kjenne den svake varmen fra stråleovnen, høre det drypper fra krana, og stenge ALT ute. Dassen er faktisk det roligste rommet jeg veit om. Det er det stedet jeg slapper mest av. Psion ut Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 18. september 2004 Forfatter Del Skrevet 18. september 2004 Fantastisk. :!: Jeg holder meg til godstolen. Men huff, jeg får lest lite for tiden. Og for tregt. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 Enig med sanoj_20 der. Ingenting slår lesing i godstolen og eventuellt senga. Lesing på dass har aldri tilfalt meg noe særlig. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 25. september 2004 Del Skrevet 25. september 2004 Går i niende, og leser vel rundt 400 ord i minuttet. Leste en 100 siders bok i førsteklasse på 3 timer. Begynnte å lære å lese i en alder av 4 år. Leser utrolig mye, og bruker like mye tid med bøker, som med pc (veldig mye) Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 25. september 2004 Forfatter Del Skrevet 25. september 2004 Du ruler. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 leser kun hvis jeg må.. hater i grunn å lese u-digitalt. holder på å sovne hver gang jeg setter meg ned å f.eks skal lese til en prøve.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå