viranth Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Doom 3, trenger vel ikke si mer. Finnes det headset som har flere høytalere, slik at man får en "ekte" surround? Jeg snakker da om kvalitetsgreier og ikke noe tull =) Har Koss UR-40 fra før og er fornøyd med de, men jeg vil bli vettskremt av Doom 3 så da må jeg ha bedre headset =) Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Disse hodetelefonene fra zalman gjengir lyd tilnærmet et 5.1-høyttallersystem, så de burde jo kunne gjøre susen. Ellers vet jeg sony har en serie surround-hodetelefoner, men disse ligger mye høyere i pris. Lenke til kommentar
WipeOut- Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) hmm, du har jo altids Zalman Real Surround Sound hodetelefoner Link fra microplex **såg ikke at du hadde svart :S** Endret 24. juli 2004 av WipeOut- Lenke til kommentar
zup Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 http://itpro.no/omtaler.php?op=Maskinvare&id=244 Lenke til kommentar
viranth Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Hmm, den ser ganske bra ut. Men hvordan kobler jeg den til mitt Audigy lydkort? Har det ikke foran meg her, så jeg husker ikke om det er egne utganger til center/front etc... Trenger jeg noe ekstra for å bruke disse? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Eit Audigy har vel 3 utgangar. Front Rear Center Hvilket Audigy kort har du forresten? Endret 24. juli 2004 av zeph Lenke til kommentar
viranth Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Audigy player... http://produkt.hardware.no/vis_produkt.php?product_id=698 Siden jeg ikke har kortet foran meg her nå så kan jeg ikke huske om det har center/read/sub utgang... Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Audegy har vel 4 eller 5 utganger totalt men dei 3 nærmest HK er til surround ut, funker ihvertfall på mitt *må ha di zalman hodetelefonene sjøl nå * Lenke til kommentar
viranth Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Audegy har vel 4 eller 5 utganger totalt men dei 3 nærmest HK er til surround ut, funker ihvertfall på mitt *må ha di zalman hodetelefonene sjøl nå * Konge! Takker for svar =) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Ser ut som det er Front\Rear\Center på det kortet ja. Lenke til kommentar
Enviro Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Noen her som vet hva EAX har med lyden fra spill og gjøre? Ser mange spill kommer med dette. Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Har ikke helt skjønt det, men etter min erfaring får du et klarer lydbilde vist du har surround (men må også da ha skikkelige høgtalere for å merke det) Lenke til kommentar
TJ Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg ville ikke ofret den ganske gode lydkvalitetene i KOSS UR40 mot Zalmans surroundtelefoner. Lyden i sistnevnte er etter min mening ubrukelig! Lenke til kommentar
Lars :) Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Trust har også et 5.1 headset Lenke til kommentar
JensL Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Du bør ta en titt på denne testen også: http://bit-tech.net/review/261/ Definitivt ikke like positiv som ITPro. Zalmans 5.1 hodetelefon har en frekvensgang som går fra 50 til 20000 Hz, det betyr at du mister all DYPbass, det er sikkert en del mellombass, men det er ikke like moro. Generelt får ikke disse billige surround-hodetelefonene spesielt god kritikk. Du får nok en viss surround-effekt, men selve lyden som kommer fra elementene er såpass dårlig at det ødelegger hele moroa. Til musikk er de helt ubrukelige, men det var vel neppe det du skulle ha de til. Tror du får mer for pengene ved å kjøpe en vanlig hodetelefon av god kvalitet til ca. 500,- til 1.000,-. Da har du noe som funker bedre til alt. Jeg bruker selv Beyerdynamic DT770 Pro når jeg spiller. Her har du en helt syk subwoofer-liknende bass, og du har INGEN problemer med å høre hvor skuddene kommer fra. Jeg gidder ikke bruke mine Creative 4.1 høyttalere til noe annet enn bakgrunnstøy... :-) Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Spill har ofte støtte for hodetelefoner i lydinnstillingene, og da vil alle hodetelefoner kunne få 3D-lyd (eller HRTF som det så fint heter). Så du trenger egentlig ikke 5.1 små høyttalere i hodetelefonene dine. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 Spill har ofte støtte for hodetelefoner i lydinnstillingene, og da vil alle hodetelefoner kunne få 3D-lyd (eller HRTF som det så fint heter). Så du trenger egentlig ikke 5.1 små høyttalere i hodetelefonene dine. Absolutt! Det er fler og fler spill med egne, dedikerte hodetelefon-lydvalg nå. Og de høres meeeget bra ut. Det finnes ingen PC-høyttalere som kan måle seg med en god hodetelefon i de aller fleste spill. Thief 3 er et godt eksempel. Her er det utrolig mange lydeffekter hele tida, og mange av de er ganske langt borte og lave i volum. Mye detaljer forsvinner helt med vanlige høyttalere, mens du sitter og har nerveproblemer med hodetelefonene... Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 24. juli 2004 Rapporter Del Skrevet 24. juli 2004 http://www6.tomshardware.com/consumer/20030926/index.html Jeg har dem. Liker at kabelen er 3m lang. Kan ligge i senga og se på filmer uten å forstyrre andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå