Gå til innhold

Lange IDE kabler

Anbefalte innlegg

Jeg har to brennere, og to IDE harddisker. IDE kablene er akkurat såvidt lange nok til å få koblet sammen to enheter på hver kabel. Det er avstanden mellom de to kontaktene i "enden" som er problemet.

Vet noen om det går an å kjøpe kabler som er litt lengre, og har større avstand mellom de to "ytterste" kontaktene?

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta ein kikk her, og sjå om det funker

Eg reknar med du koblar saman CDR+CDR og HDD+HDD på kablane sant?

Hvorfor skal han koble kablene sånn? CDR+CDR og HDD+HDD, to hardisker på samme tråd er dumt, da jobber diskene mye saktere. Men hvis du ikke har noe valg er må du vel det

Lenke til kommentar

har det ikke noe med rekkevidde på kabelene ? og at de ikke kan være lengere enn 90cm. med tanke på overføringshastigheten..

Edit: trodde jeg værtfall :p men siden de selger lengere kabler må jeg ta feil :p

Endret av Tjuls
Lenke til kommentar

Hvorfor skal han koble kablene sånn? CDR+CDR og HDD+HDD, to hardisker på samme tråd er dumt, da jobber diskene mye saktere. Men hvis du ikke har noe valg er må du vel det

Men hvis du kobler CD+HDD jobber den ENDA treigere. HDD+HDD er det beste

Lenke til kommentar

Men hvis du kobler CD+HDD jobber den ENDA treigere. HDD+HDD er det beste

hmm, kk. har bare hørt det stikk motsatte, men hvis man bare bruker to enheter så kan men jo bare bruke to kabler. en en til cdrommen og en til hardisken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...