newsflash Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Heisann! Jeg har i lengre tid nå prøvd å få installert en viruskontroll på pcen, men jeg får ikke installert noen. Jeg har prøvd Norman, Norton og nå sist AVG free edition. Det som skjer når jeg prøver AVG er at den blir ferdig med utpakning av filer og starter setup.exe, men så kommer setupen aldri opp. Den blir kjørt som en prosess og når jeg velger å avslutte prosessen får jeg etterhvert opp en melding som sier at: "the system cannot end the selected task because SETUP is allowed to run. Press OK to end task SETUP or CANCEL to leave it running." Når jeg da trykker går boksen bort og jeg får opp en ny feil som sier: "The request to end the selected 16 bit task has timed out. The Win 16 Subsystem may be unstable. Press OK to terminate the Win 16 Subsystem or Cancel to leave it running." Det er først når jeg trykker OK her at prosessen går bort. Jeg har en liten mistanke om at det kan være virus, men jeg har sjekket hvilke programmer og prosesser som starter opp med windows og har ikke funnet noe mistenkelig. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Endret 24. juli 2004 av oifind Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ta en gratis online virusjekk fra symantec HER Hvis den finner og kverker noen ulumskheter, prøv å instaler antivirus igjenn. Hvis ikke det funker.. formater og legg in os på nytt. -Tommy Lenke til kommentar
Launch Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Virker som om du har mye rot på maskinen og at du ikke har hatt antivirus installert rett etter at windows ble lagt inn. Husk at to antivirus programmer på en PC kan lage store problemer og faktisk slippe virus gjennom, så du bør ha bare ett AV prog. Vil kanskje anbefale deg å formatere å legge inn pånytt siden du kan ha virus nå og da er det ikke sikkert antivirus finner det pga at det kan ødelegge programmet du legger inn. Hvis du fjerner det du har av antivirus kan du prøve NOD32, det er veldig bra (det er vist det raskeste AV scanner programmet) Tar lite PC krefter og minne og det er veldig lite. http://www.nod32.com/download/trial.htm Endret 24. juli 2004 av Launch Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hadde det vert meg hadde jeg formatert, alltid deilig med en frisk og rein pc! Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Virker som om du har mye rot på maskinen og at du ikke har hatt antivirus installert rett etter at windows ble lagt inn. Husk at to antivirus programmer på en PC kan lage store problemer og faktisk slippe virus gjennom, så du bør ha bare ett AV prog. Vil kanskje anbefale deg å formatere å legge inn pånytt siden du kan ha virus nå og da er det ikke sikkert antivirus finner det pga at det kan ødelegge programmet du legger inn. Har ikke hatt to antivirusprogrammer på maskina samtidig. Driver å kjører testen fra symantec nå. Håper den fikser biffen, har ikke mye lyst til å formatere og legge inn win på nytt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Kjør Ad-Aware når du først er i gang Lenke til kommentar
Launch Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 @ oifind Det er jo morsomt å legge inn Windows på nytt, det er det mest underholdende som går ann å finne på. Morsomst hvis det dukker opp ettpar problemer og sånnt, utrolig spennende. Rene thrilleren...kjenner jeg blir klam og litt svett bare ved tanken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå