Gå til innhold

Pondus forum (og side)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja..

Selve siden: Første jeg legger merke til er den grusomme bakgrunnen. Skift den! Bortsett fra det er siden oversiktlig og ganske pen. Men.. Tabeller? Ser litt harry ut i Opera pga. grå kanter rundt alt.. En 3-kolonners layout som dette er MYE enklere å sette opp med divs.. ;)

Nå er dette også den 3. Pondus-siden som er lagt ut på forumet her, og alle tre har omtrent klin likt innhold. Til og med statistikken altså! Hva med å gjøre noe nytt og originalt..? :)

Oops.. forumet også ja.. Ja, det er et standard forum? Hva mener du skal kritiseres da? Ser forresten ut som om gråfargen på mappene ved siden av trådene ikke matcher den andre gråfargen helt..

Endret av lokaltog
Lenke til kommentar

Enig med lokaltog, særlig det med tabellkantlinjene.

Også:

-Copyright-boksen kunne vel ha vært like bred som innholdsboksen.

-Trenger du å ha "copyright" som overskrift?

-høyrekolonnen er lengre enn venstrekolonnen

Siden ser bra ut ellers, kanskje det hadde gjort seg med litt mer grafikk, f.eks i menyoverskriftene?

Forresten, vi har vel ikke bilde i signaturen, har vi vel :) ?

edit: skriveleif

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Oops.. forumet også ja.. Ja, det er et standard forum? Hva mener du skal kritiseres da? Ser forresten ut som om gråfargen på mappene ved siden av trådene ikke matcher den andre gråfargen helt..

Det er greyscale'a, den skal ikke være lik. Når man poster i et forum, så får han farge på seg, ganske artig igrunn ^_^ .

-Copyright-boksen kunne vel ha vært like bred som innholdsboksen.

Den kunne jo det, men jeg syntes det så bedre ut når den var litt mindre :)

Alle de andre 'boksene' har overskrift, så hvorfor skal ikke den ha det?

-høyrekolonnen er lengre enn venstrekolonnen

Vet, det er faktisk meningen og... Høyre skal være 150 px og venstre 100 px :)

Forresten, vi har vel ikke bilde i signaturen, har vi vel smile.gif ?

Oi... :love:

Lenke til kommentar

Alle de andre 'boksene' har overskrift, så hvorfor skal ikke den ha det?

Det sier seg vel selv at det er en footer, og de fleste vet at i en footer står det ofte en copyright-notis. Blir på en måte det samme som om det hadde stått "footer" som overskrift, om du skjønner?

Men for all del, du må gjerne la den stå, om du mener det trengs.

Lenke til kommentar

Oh-noes! Standard-php-nuke-eller-lignende-oppsett :omg:

Dvs; oppsettet er så utrolig kjedelig og standard at jeg får lyst til å grine... Det bare LYSER ferdig-script av alt. Standard-cutenews-oppsett, standard cutenews-smiley, pollen har jeg sett på ørten andre sider og koden er jo rett og slett et særdeles sørgelig kapittel.

Lenke til kommentar
Hvorfor skriver du "<dato> av Fredrik", under hver post på nyhetssiden når det er kun du som driver siden? Det er jo da en selvfølge at det er du som skriver.

Enig. Det er slik standardoppsettet til cutenews er.

Trådstarter: Bruker et selvlaget "template" til cutenews selv. Active News-delen ser slik ut (og er den eneste jeg bruker allikavel):

<div class="news">
<div class="newsTitle"><h3>{title}</h3></div>
<div class="newsShort"><p>{short-story}</p></div>
<div class="newsFooter"><h4>{date}</h4></div>
</div>

Spør du meg ser det litt bedre ut enn følgende default-template:

<table border="0" width="420" cellspacing="1" cellpadding="3">
<tr>
<td width="100%" style="text-align:justify">
<b>{title}</b>
</td>
</tr>
<tr>
<td width="100%" style="text-align:justify">
<font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif;	color:#666; font-size:14;">{short-story}</font></td>
</tr>
<tr>
<td width="100%">
<table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" cellspacing="0">
<tr>
<td width="220"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;	color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="168" ><div align=right>
<font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Read More ...[/full-link]    [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</font><br> 
</div>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
</table>
<br />

..eller hva? ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...