Ponduz_ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei Jeg ville bare vise fram det helt ny oppstarta Pondus forumet som du finner her. Jeg bruker det nye IPB 2.0, og lurte på hva dere syntes. (Jeg har forøvrig ogå en hjemmeside til forumet) Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Ja.. Selve siden: Første jeg legger merke til er den grusomme bakgrunnen. Skift den! Bortsett fra det er siden oversiktlig og ganske pen. Men.. Tabeller? Ser litt harry ut i Opera pga. grå kanter rundt alt.. En 3-kolonners layout som dette er MYE enklere å sette opp med divs.. Nå er dette også den 3. Pondus-siden som er lagt ut på forumet her, og alle tre har omtrent klin likt innhold. Til og med statistikken altså! Hva med å gjøre noe nytt og originalt..? Oops.. forumet også ja.. Ja, det er et standard forum? Hva mener du skal kritiseres da? Ser forresten ut som om gråfargen på mappene ved siden av trådene ikke matcher den andre gråfargen helt.. Endret 24. juli 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Enig med lokaltog, særlig det med tabellkantlinjene. Også: -Copyright-boksen kunne vel ha vært like bred som innholdsboksen. -Trenger du å ha "copyright" som overskrift? -høyrekolonnen er lengre enn venstrekolonnen Siden ser bra ut ellers, kanskje det hadde gjort seg med litt mer grafikk, f.eks i menyoverskriftene? Forresten, vi har vel ikke bilde i signaturen, har vi vel ? edit: skriveleif Endret 24. juli 2004 av svamp Lenke til kommentar
Ponduz_ Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Oops.. forumet også ja.. Ja, det er et standard forum? Hva mener du skal kritiseres da? Ser forresten ut som om gråfargen på mappene ved siden av trådene ikke matcher den andre gråfargen helt.. Det er greyscale'a, den skal ikke være lik. Når man poster i et forum, så får han farge på seg, ganske artig igrunn ^_^ . -Copyright-boksen kunne vel ha vært like bred som innholdsboksen. Den kunne jo det, men jeg syntes det så bedre ut når den var litt mindre -Trenger du å ha "copyright" som overskrift? Alle de andre 'boksene' har overskrift, så hvorfor skal ikke den ha det? -høyrekolonnen er lengre enn venstrekolonnen Vet, det er faktisk meningen og... Høyre skal være 150 px og venstre 100 px Forresten, vi har vel ikke bilde i signaturen, har vi vel smile.gif ? Oi... Lenke til kommentar
svamp Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 -Trenger du å ha "copyright" som overskrift? Alle de andre 'boksene' har overskrift, så hvorfor skal ikke den ha det? Det sier seg vel selv at det er en footer, og de fleste vet at i en footer står det ofte en copyright-notis. Blir på en måte det samme som om det hadde stått "footer" som overskrift, om du skjønner? Men for all del, du må gjerne la den stå, om du mener det trengs. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Oh-noes! Standard-php-nuke-eller-lignende-oppsett Dvs; oppsettet er så utrolig kjedelig og standard at jeg får lyst til å grine... Det bare LYSER ferdig-script av alt. Standard-cutenews-oppsett, standard cutenews-smiley, pollen har jeg sett på ørten andre sider og koden er jo rett og slett et særdeles sørgelig kapittel. Lenke til kommentar
Ponduz_ Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ferdig-script av alt? Du nevnt 2 ting... CuteNews og FusionPoll, ja... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ferdig-script av alt? Du nevnt 2 ting... CuteNews og FusionPoll, ja... Uansett, jeg synes også det praktisk talt lyser template/ferdigscripts. Det er ikke noe nytenkende ved denne siden, akkurat. Lenke til kommentar
Ponduz_ Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg har laget designet sjøl... Ikke noe template her i gården, nei! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Dem snakker bare om layouten. Skal ting være orginalt her i gården så må du plassere ting der du minst forventer å finne dem :/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Jeg har laget designet sjøl... Ikke noe template her i gården, nei! Prøv, bare prøv å lage et design som ikke har tre kolonner, standard bokser i disse kolonnene osv. Designet i seg sjølv er på en måte "oppbrukt". Lenke til kommentar
magh Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hvorfor skriver du "<dato> av Fredrik", under hver post på nyhetssiden når det er kun du som driver siden? Det er jo da en selvfølge at det er du som skriver. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) likte den gamle pondus-siden bedre - hvor gjennomgangstemaet var tegneserier, her er det mer husmorlig preg over siden, med blårutete gardiner Endret 24. juli 2004 av fjartan Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hei Jeg ville bare vise fram det helt ny oppstarta Pondus forumet som du finner her. Jeg bruker det nye IPB 2.0, og lurte på hva dere syntes. (Jeg har forøvrig ogå en hjemmeside til forumet) Synes siden din var veldig bra. Selv er jeg en Pondus-fan, og abonnomerer på blekka hver måned. Keep up the good work Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Hvorfor skriver du "<dato> av Fredrik", under hver post på nyhetssiden når det er kun du som driver siden? Det er jo da en selvfølge at det er du som skriver. Enig. Det er slik standardoppsettet til cutenews er. Trådstarter: Bruker et selvlaget "template" til cutenews selv. Active News-delen ser slik ut (og er den eneste jeg bruker allikavel): <div class="news"> <div class="newsTitle"><h3>{title}</h3></div> <div class="newsShort"><p>{short-story}</p></div> <div class="newsFooter"><h4>{date}</h4></div> </div> Spør du meg ser det litt bedre ut enn følgende default-template: <table border="0" width="420" cellspacing="1" cellpadding="3"> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <b>{title}</b> </td> </tr> <tr> <td width="100%" style="text-align:justify"> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; color:#666; font-size:14;">{short-story}</font></td> </tr> <tr> <td width="100%"> <table border="0" style="border-top: 1px dotted #f2f3f3" width="408" cellspacing="0"> <tr> <td width="220"><i><font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11; color:black;">{date} by {author}</font></i><br> </td><td width="168" ><div align=right> <font style="font-family:georgia, verdana, arial, sans-serif; font-size:11;">[full-link]Read More ...[/full-link] [com-link]comments ({comments-num})[/com-link]</font><br> </div> </td> </tr> </table> </td> </tr> </table> <br /> ..eller hva? Endret 24. juli 2004 av Loomy Lenke til kommentar
joffar Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 likte den gamle pondus-siden bedre - hvor gjennomgangstemaet var tegneserier, her er det mer husmorlig preg over siden, med blårutete gardiner Tror at den pondus siden du referer til er http://www.pondus.net forresten en side som imo er mye bedre... etter å ha sett på begge... Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 åh... er det ikke samme som står bak. nei da skal jeg bøye meg i støvet og beklage at jeg ikke kommenterte forumet, som trådstarter egentlig spurte om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå