Lord_Linus Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Kjøpte i november i fjor en n6600, den fungerte som den skulle helt fram til slutten av juni, da sluttet disse "valg" tastene å fungere som de skulle, den på høyre siden, sluttet å fungere, den på venstre siden, gikk bare inn i menyen når jeg trykte på den, siden mobilen er kjøpt på komplett, så gikk jeg inn på sidene dems, der står det at de som bor i vestfold kan levere telefonen hos bakke elektronikk i sandefjord, det gjorde jeg, de konkluderte med at de måtte sende den til oslo for å få den reparert. Så i går var mobilen ferdig, hentet den litt over klokken fire, testet den der nede alt så ut til å fungere greit, men ute på kvelden, så skjer det samme i igjen, valg tastene klikker. Så det jeg lurer på nå, er hva jeg skal gjøre, kan kreve en ny n6600, siden den gikk i stykker igjen, eller må de få lov til å reparere den en gang til? Er det noen som vet, eller har vært borti noe av det samme? Det er så kjedelig å være uten mobil!! Takker for alle svar. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Et lite utdrag fra forbrukerrådet: • Må telefonen repareres, kan du velge mellom reparasjon og en ny, tilsvarende telefon. Forutsetningen for sistnevnte er at det ikke fører til urimelig kostnader for selgeren. Men det skal svært mye til for at det skjer. • Velger du reparasjon, har du krav på lånetelefon dersom reparasjonen tar mer enn sju dager. • Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet. • De første seks månedene skal alle feil regnes som fabrikkfeil, dersom ikke selgeren beviser noe annet. Selger har altså bevisbyrden. Etter seks måneder er det i utgangspunktet du som har bevisbyrden, men selgeren har undersøkelsesplikt. • Selgeren kan ta betalt for reparasjon eller undersøkelse som ikke dekkes av reklamasjonsrettighetene, såfremt det er avtalt på forhånd. Hvis ikke det er avtalt, skal du ikke betale for undersøkelsen. • Velger du reparasjon, har du krav på lånetelefon dersom reparasjonen tar mer enn sju dager. De (selger) kan kreve å få reparere den på nytt men siden den skal sendes til Oslo regner jeg med at det tar over en uke og da har du krav på en lånetelefon Endret 24. juli 2004 av Tommy Angelo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå