Gå til innhold

Nytt HK og CPU til socket 775

xbooth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har gutten penger, så man han få lov til å bruke dem :)

Du må bare huske at du også trenger DDR2 minne til det HKet... også PCIexpress skjermkort da. Du var sikker klar over dette, men bare i tilfelle...

Klart han kan :yes: Men hvorfor ikke disse isteden?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301169

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301044

Da har du spart 3000 kjappe og kommer sannsynligvis ikke til å merke store forskjellen.

Ps: nå skal det sies at jeg ikke har vært borte i dette hovedkortet selv men det ser ut til å være et godt hovedkort. Her er en test:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjM0

Lenke til kommentar

Hør på Sjefern. Du kommer ikke til å merke forskjell på de to oppsettene, og sjefern sitt sparer deg for noen lapper. Faktisk kan det tenkes at sjefern sitt er hakket kjappere siden ddr2 ram ikke er så mye å skryte av for øyeblikket :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tenker på et Asus hk er at jeg har hørt at de er veldig stabile, men er litt i tvil siden så mange liker Abit (vet ikke om det er fordi det er litt billiger). Jeg vil også gå for 925 brikkesettet, det Abit har brikkesett 915. Jeg holder på ny pc, og har litt lyst til å gå for dette ny som kommer.(pc er jo en liten hobby :) ). Vet at det har DDR2 men det må da være raskere enn det jeg sitter på i dag (det er på 266MHzpå en pc er 3-4 år gammel) :)

Jeg må i allefall vente til det kommer skjermkort med PCIe. og da har kansje prisen falt litt :D

Men det frister i allefall

Ps. kom gjerne med flere meninger :thumbup:

Lenke til kommentar
Hør på Sjefern. Du kommer ikke til å merke forskjell på de to oppsettene, og sjefern sitt sparer deg for noen lapper. Faktisk kan det tenkes at sjefern sitt er hakket kjappere siden ddr2 ram ikke er så mye å skryte av for øyeblikket :)

Ja, det er vel ikke noe som tyder på at DDR2 vil gi noen boost før Intel øker FSB til 1066 MHz. Enn så lenge viser vel de fleste tester at forskjellene er minimale, i ene eller andre retning alt etter hvilke tester som blir kjørt. Mener å huske at 1066MHz FSB CPUene ikke ligger så langt frem i tid.

De første PCIexpress skjermkortene er her allerede, men varierer litt hvor mye man har inne hos de forskjellige nettshoppene. Ser f.eks komplett har inne av Radeon X600.

Lenke til kommentar

De første som kommer med 1066MHz kommer nå til høsten, men dette er P4EE, når vanlig P4 med 1066MHz aner jeg ikke, muligens ikke før til neste år... Det har også vært snakk om en ny E0 stepping med XD(noe liknende NX) og speedstep teknologi til høsten(Q3), mulig de kjører på med 1066MHz bus da. Mener å ha sett flere roadmaps i det siste, men akkurat nå fant jeg ingen med den infoen jeg ville ha :( Det er vel uansett til syvende og sist Intel som vet dette. 4GHz P4 kommer forresten i Q4, den er foreløpig satt opp med 800MHz bus, men det kan fort forandre seg.

Og nei, 6800 er ikke kommer i PCI express enda(tror den er rett rundt hjørnet), ATI X800XT er derimot på vei. Forskjellene på disse kortene er minimale og fra det jeg har lest virker det som at ATIs PCIexpress implementering er hakket bedre enn nVidias rent teknisk sett. Akkurat det siste punktet kan sikkert noen her inne som har bedre peil på skjermkort enn meg bekrefte/avkrefte, da dette helt ærlig ikke er noe som engasjerer meg for mye annet enn at jeg skummer igjennom tester etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...