Gå til innhold

Program for lagring av brukernavn/epost og passord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette avhenger av hva du mener med "inne i et program". Har du en Internet Explorer kontroll i prosjektet ditt, bruker du Winsock, eller er det rett og slett bare et program som åpner siden med ShellExecute?

I alle fall kan du prøve å lagre brukernavnet og passordet i registeret, slik:

SaveSetting "DittProgram", "General", "Username", strBrukernavn
SaveSetting "DittProgram", "General", "Username", strPassord

Du henter informasjonen med denne koden:

strBrukernavn = GetSetting("DittProgram", "General", "Username", "")
strPassord = GetSetting("DittProgram", "General", "Password", "")

Lenke til kommentar

Det jeg hadde tenkt var å lage et program som husket hva jeg skrev inn som brukernavn og passord på nettet og lagret det i en tekstfil til senere bruk.

Det blir en form for database over mine innlogginger på hjemmesider.

Dette er hva jeg hadde tenkt:

En tekstboks for url, en for brukernavn og en for passord. Dette skal virke slikt at disse opplysningene blir lagt inn i programmet automatisk.

Er det muligheter for å få dette til?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke umulig, men svært vanskelig. Eneste måten jeg kan komme på må være å overvåke all trafikk på port 80 inn og ut, eventuelt kun fra browser-programmet. Når en form lastes ned kan du etter de forskjellige variablene i HTML koden endre på Value egenskapen slik at brukernavnet og passordet blir skrevet inn. For å lagre ett nytt passsord og brukernavn kan du se på POST eller GET request-ene ut og se etter den relevante informasjonen.

Altså, meget vanskelig, og jeg har ingen ide på hvordan du kan få gjort alt dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...