Gå til innhold

Dumme data uttrykk...

Shulgin

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har noen dumme uttrykk som de har hørt i virkeligheten av venner o.l. Spør bare fordi jeg syntes det er morsomt, spesielt for oss med litt me peiling enn å kalle f.eks.

Et kabinett, eller selv pc'en: Harddisk

Skjermen: Datamaskin

En kamerat går rundt å spør om:

"Hvilken pentium har du?"

Noen andre dumme ting? :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her om dagen hørte jeg to ungdomsskoleelever som diskuterte hvem som hadde best datamskin:

Fyr1: Hvor rask maskin har du da?

Fyr2: Hehe, raskere enn deg ihvertfall!

Fyr1: Hvor rask da? Jeg har Windows 98!

Fyr2: Jeg har bedre, jeg har nemlig Windows 2000!

Uhm...ja

Jeg måtte bare stoppe opp for å forklare disse to analfabetene at Windows bare var et operativsystem osv osv.

Seinere hørte jeg at de diskuterte hvor mye RAM de hadde. Han ene hadde raskere maskin, for han hadde 8MB mer RAM...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 21:58, oddarne84 skrev:

Her om dagen hørte jeg to ungdomsskoleelever som diskuterte hvem som hadde best datamskin:

Fyr1: Hvor rask maskin har du da?

Fyr2: Hehe, raskere enn deg ihvertfall!

Fyr1: Hvor rask da? Jeg har Windows 98!

Fyr2: Jeg har bedre, jeg har nemlig Windows 2000!

Uhm...ja

Jeg måtte bare stoppe opp for å forklare disse to analfabetene at Windows bare var et operativsystem osv osv.

Seinere hørte jeg at de diskuterte hvor mye RAM de hadde. Han ene hadde raskere maskin, for han hadde 8MB mer RAM...

Hva ble du kalt når du fortalte dem hva OS var? "Nerd"?

Lenke til kommentar

Lurer på om det er med kjeks i innpluggingprogrammet for flytande menyar?

Den laupande lyden flamberte fjesingane.

Dersom du lurer på korleis nettnavet funkar i samband med NOS så kan du sjå peikaren til SoS. Om svaret ikkje er der kan du bruke ei søkjemaskin, eller kontakte meg, så skal eg i god kybernetisk ånd sende flammepost tilbake.

Lenke til kommentar

Quote sanoj_20:

> Hva ble du kalt når du fortalte dem hva OS var? "Nerd"? <

...du sier no: gå inn på 'hvilket-som-helst' kontor, åpne 2 vinduer på skrivebordet, høyreklikk oppgavelinja og velg 'still opp vinduene side-ved-side loddrett'... det går et sukk gjennom lokalet, og siden får man ikke fred :grin:

Lenke til kommentar

Å GUUUUD jeg har en fyr i klassen, hyggelig kar men IRRITERER vettet av meg. Snakker til meg om vifter i ett sett, joda vifter er spennende det.

Men i dag var det om linux (linux er en kjerne da) så han spurte hvordan man PUTTA INN linux i datamaskinen.....hakeslepp..så vidt jeg gadd å forklare :smile:

Ignorence is a bliss lr noe?!

Lenke til kommentar

Dette er fra tiden da Windows 98 ble lansert, hvorpå datalæreren på Sandefjord VGS, kommer bort til meg og skryter av at han har kjøpt 98, men han hadde et problem, han fikk ikke innstalert det på datamaskinen sin, og ikke sjønte han hvorfor heller, han hadde jo 17" sjerm. så da skulle jo alt være i orden.

Vel jeg forklare så pent jeg kunn (litt høyt) hordan sakene egentlig hang sammen. uten at han egentlig forsto sammenhengen.

Skal ikke nevne navn, men han kommer fra Telemark........

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-25 00:17, magma_81 skrev:

Morsom lesning på Norsk Språkråds side.

"Vil du at nettleseren skal akseptere kjeks (cookies)?"

Haha, for en oversettelse.

Magnus

Start nå hjernen.... slå opp i en norsk-engelsk ordbok tror neppe du finner cookie-imformasjonskapsel iogmed frem til i de siste år har cookie- betydd kjeks/kake o.l

Lenke til kommentar

D_KILLAH: Jeg er selvfølgelig inneforstått med at cookie betyr kjeks på norsk, men synes du likevel ikke at det klinger litt feil? Det er vel ingen som sier kjeks i stedet for cookies, når vi snakker om internett, selv om Språkrådet har åpnet for det :wink:

Magnus.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-24 23:46, Xane skrev:

En kar fortalte en gang meg at "hans PC var raskere enn min, fordi han hadde mer RAM, og 1MB ram var verdt 10 MHz cpu". Lo meg skakk.
:grin:

Det er jo mulig at han har overhørt utsang av typen "Dobling av RAM vil ofte ha større effekt på ytelse enn dobling av CPU" :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

magma_81 skrev (2002-04-25 02:10):

D_KILLAH: Jeg er selvfølgelig inneforstått med at cookie betyr kjeks på norsk, men synes du likevel ikke at det klinger litt feil? Det er vel ingen som sier kjeks i stedet for cookies, når vi snakker om internett, selv om Språkrådet har åpnet for det :wink:

Magnus.

Det er nok ingen (ikke mange i hvert fall) som sier kjeks i stede for cookies, men når du sier at du synes det klinger feil, har du nonegang tenkt på at for en som ikke holder på mye med data så må cookies høres like rart ut på engelsk som kjeks høres ut på norsk? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...