Arronax Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Jeg har kjøpt meg pc, men hadde klart (på en eller annen merkelig måte) å kjøpe reg-ram, til et HK som ikke skal ha reg ram. Derfor "lånte" jeg ram-en til pcn til en kar jeg kjenner. Da funket alt fint. Etter ca en uke leverte jeg tilbake ram-en. Jeg hadde da sendt inn min ram- brikke til komplett, for å få den samme brikken, uten reg. I et par uker stod pc'n ubrukt, men jeg satt i en ny cpu vifte. Anyways, ram brikken kom i posten, jeg hentet den, og satt den i. Satt i alle eksterne ledninger, og trykte på on knappen. Ingenting skjedde. Sjekket at alle h-k ledninger satt i, og prøvde igjen. Still, nada. Ingen vifter snurret. Alt dødt. Power indikator-led på hovedkort lyste, så jeg synes det var merkelig at den ikke startet.. Jaja.. Sikkert psu som var død, da, tenkte jeg... Bestilte derfor ny psu, NorthQ400W. Ingenting skjedde, som før, da jeg satt den i, og testet igjen. Power- knapp dingsen som skal festes til HK er fast, ATX kontakten er i, og alt annet er og i... Lurer derfor på om noen kan hjelpe meg å finne ut hva som er galt (kan være galt). Hardware: Abit IC-7 Max3 Pentium 4 3,0 "Prescott" Corsair XMS3200 DDR-DIMM 512MB PC3200 WDC 160GB S-ata hdd Lepont SF-201-3S kabinett Lg dvd spiller NorhQ Silent (ettelllerannet) 400W MSI DVD brenner Vantec Fan +light ctrl+2 Neonlys Glacialtech Igloo 4370TC Endret 24. juli 2004 av Arronax Lenke til kommentar
EA Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Prøv å vrikke litt på atx kontakten når den er plugget i HK, og prøv å starte maskinen når du gjør dette. Kan være kontaktfeil. Har opplevd dette selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå