Anterialis Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Når jeg skal dele filer så går den "angir mappetillatelser" greia i en evighet. Det stopper liksom aldri, så jeg må avbryte den fordi det tar for lang tid. Kan det være fordi jeg ikke har aktiver noen tjenester eller noe? Og hvilke tjenester der det? Har aktivert "server"-tjenesten. Jeg får ikke delt mappene mine! Men det virker på en måte som om jeg får delt mappa når jeg avbryter det "angir mappetillatelser" vinduet, men det kan den jo ikke ha gjort siden jeg avbryter det vinduet? Kan noen der ute hjelpe meg med dette? Det er veldig irriterende... På forhånd takk Endret 23. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
TCi Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Det kommer an på hvor mange filer du har i den mappen som du deler. Dersom det er mange filer der så må Windows sette rettighetene på alle sammen, dette tar litt tid. Har du mange filer og hvor lenge venter du? Endret 23. juli 2004 av TCi Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Ja men jeg er 99% sikker på at jeg har delt denne mappa før (og så av-delt den etterpå) og da tok det veldig kort tid liksom. Nå venter jeg over ett minutt. Det er en forhåndsvis stor mappe da.. (52gig). Hvor lenge burde jeg vente da syns du? Har 1gig ddr ram, 1.7 Pentium M cpu..Så du mener at det kanskje ikke høres så uvanlig ut? Men et annet spm: Hvorfor har det seg sånn at det ikke er alle mappene eksterne brukere kan komme seg inn på hos meg eller på en annen maskin som tilhører meg? Jeg har delt alle mappene likt, men noen mapper står det at ikke er tilgjengelige. Det er jo bare dust, særlig når alle mappene er likt delt? Hvordan kan jeg endre på dette? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Foresten: Glem det med at det tok så lang til å angi mappetillatelsene: Det tok bare litt lang tid. Og når jeg restarta så gikk det mye fortete... Men vil gjerne ha svar på mitt andre spm:) Endret 23. juli 2004 av w3p Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Men et annet spm:Hvorfor har det seg sånn at det ikke er alle mappene eksterne brukere kan komme seg inn på hos meg eller på en annen maskin som tilhører meg? Jeg har delt alle mappene likt, men noen mapper står det at ikke er tilgjengelige. Det er jo bare dust, særlig når alle mappene er likt delt? Hvordan kan jeg endre på dette? Dette er noe jeg også har lurt på ved flere anledninger. Grunnen til det vet jeg ikke. Windows har alltid hatt problemer med nettverket. Det kan hende at det er en rettighetfeil eller noe i mappen som brukeren vil inn på, av ukjente grunner. Personlig så har jeg gidd opp fildelingen i Windows pga. mye småfeil her og der. Selv gikk jeg over til ftp som er mye bedre og sikrere. Men det finnes også noen rettighetsfeil ved å bruke ftp, men i absolutt mindre grad. Dersom du ønsker å sette opp farten på nettverksbrowsingen så finnes det en liten tweak på det. 1. Start-> Kjør-> skriv inn; regedit. 2. Finn fram til; HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace. 3. Der er det en nøkkel med navn (som en mappe) : {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. 4. Høyreklikk på den og velg slett. 5. Start maskinen på nytt. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Hva er det denne mappa gjorde før jeg evt. sletter den? Har den ingen mening? Kanskje det er en sånn sikkerhetsting eller?? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Hva er det denne mappa gjorde før jeg evt. sletter den? Har den ingen mening? Kanskje det er en sånn sikkerhetsting eller?? Nå er jeg ikke helt med her... Hvorfor skal du slette den? Det du kan prøve er å slå av delingen på mappen og deretter dele den med et annet delingsnavn igjen. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Dersom du ønsker å sette opp farten på nettverksbrowsingen så finnes det en liten tweak på det. 1. Start-> Kjør-> skriv inn; regedit. 2. Finn fram til; HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace. 3. Der er det en nøkkel med navn (som en mappe) : {D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF}. 4. Høyreklikk på den og velg slett. 5. Start maskinen på nytt. Du sa jo selv at jeg skulle slette den da... Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ah.. trodde du snakket om den mappen du delte.. Ja det er bare å slette denne verdien ( det er ikke en mappe ) Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Ja verdien da hehe. Men hva er det den gjør? Det var en annen som ba meg slette en verdi inni der, og da var jeg ung å uviten så jeg gjorde det og da måtte jeg formatere. Nå vet jeg ikke hvor xp pro cd'en er, så jeg vil ikke formatere riktig enda:p Men hva er det den verdien sier eller gjør? Da blir jeg tryggere Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det den gjør er å søke i sheduel tasks (planlagte oppgaver) hver gang du blar igjenom mappene på en nettverksdisk. Når denne verdien slettes vil den ikke gjøre det mer, dette gir en fartsøkning når du blar igjennom mapper som ligger på et nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå