Icenor Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Vel da skal jeg skaffe meg nytt RAM. Og jeg lurte på hva som er lurest å kjøpe for meg. Jeg har: Pentium 4 2.0GHz 512 DDR PC2700 Radeon 9600XT 256MB Asus P4P800 Hovedkort Hva av dette er det som skaper "flaskehals"? Jeg bruker maskinen til mye rart, men gaming er nok det som krever mest. Jeg tenkte også å skaffe meg ny CPU siden mange spill begynner å kreve mer en 2GHz hvis du skal ha høy grafikk. Så jeg lurte på hva jeg burde kjøpe av det også. CPU trengs vel ikke før høsten/vinter tiden (i tide til BF2 ) da, men det er greit å vite hva jeg bør se etter så jeg har pengene til det når den tid kommer. Kan også se etter nytt grafikk kort når jeg kjøper CPU hvis det viser seg at 9600XT kommer til å skape flaskehals. RAM= Her tenkte jeg å kjøre "dual" med to 512 brikker. RAM brikkene må kunne fungere med evt. fremtidig CPU. CPU= Her er ideen at jeg skal kunne kjøre spill som BF2 bra og at jeg slipper å tenke på CPU en liten stund Minimum 3GHz antar jeg. Har dere noen forslag så ville jeg vært veldig takknemlig Lenke til kommentar
SilentDrive Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg ville anbefalt at du gikk deg til anskaffelse av 1024Mb DDR400 minne, det vil være kombitabelt med hovedkortet og en eventuelt ny CPU. Siden hovedkortet støtter både Dual channel DDR400 og 800"MHz" FSB, så ville jeg nok skaffet meg en CPU som utmytter det fullt ut. En P4 3.0GHz er da ikke noe dumt valg. Når det gjelder skjermkort vil det også bli en flaskehals, og dersom du vil oppgradere skjermkortet uten å investere i det aller nyeste er R9800 Pro et meget godt valg. Det er vel det skjermkortet under 2000,- som gir best ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 RAM= Her tenkte jeg å kjøre "dual" med to 512 brikker. RAM brikkene må kunne fungere med evt. fremtidig CPU. Det vil være DDR2...Spesielt om du har et intel system. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) RAM: Fant dette, men ikke noe som var DDR400. Hva er forskjellen på DDR2 og DDR400? CPU: Jeg kan lite om CPUer, men jeg vet hva GHz er da og hva det innebærer. Så hva med denne her? Den har visst det 800 FSB du snakket om... hva er 800 FSB og hjelper det mye? Grafikk kort tenkte jeg ikke på å kjøpe før ut på høsten/vintern, men det blir vel X800 eller bedre. Får håpe det blir billigere enn det er nå. Med nytt RAM, CPU og Grafikk kort, må jeg kjøpe ny strøm også? Vet ikke hva jeg har for øyeblikket, står det inne på dataen et eller annet sted? Endret 24. juli 2004 av Icenor Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 *bump* (må bumpe litt for jeg har pengene om et par dager Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Skal du klokke: Corsair TWINX1024-3200XLPRO Skal du ikke klokke: TwinMOS Dual Pack PC3200 1024MB/2x512MB Nå har ikke jeg så bra peil på nyere spill, men er det så mange som krever over 2.0 GHz da? Jeg ville ha ventet og geller kjøp ny CPU senere, når det har gått enda mer ned i pris. Nå er det 2.8'eren som koster 15-1600, om noen mnd er det sikkert 3.0'eren... EDIT: 9600XT kommer nok til å bli flaskehals om en stund, ja, men det holder nok en stund ennå... Endret 24. juli 2004 av surbz00r Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Takk for hjelpen Har ikke planer om å klokke nei. Hadde planer om å kjøpe CPU til høsten/vintern men er PC3200 bra nok da? Og er DDR400 eller DDR2 bedre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå