Gå til innhold

Hvilken ideologi slutter du deg til?


Hvilken ideologi slutter du deg til?  

92 stemmer

  1. 1. Hvilken ideologi slutter du deg til?

    • Kommunisme (marxisme, leninisme, maoisme, stalinisme, trotskiisme)
      11
    • Anarkisme (syndikalisme)
      7
    • Sosialisme
      11
    • Sosialdemokrati
      19
    • Sosialliberalisme
      9
    • Liberalisme (klassisk, laissez-faire, "markeds")
      21
    • Konservatisme
      9
    • Neo-facisme
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

- Få vekk statkirken (gleder meg så utrolig til det skjer... og det er nok ikke lenge til)

- Få vekk verneplikten

- La homofile få like rettigheter som alle andre

- Liberalismen setter frihet som det viktigste, og det er jeg helt enig i, er så dritt lei av at andre skal bestemme så mye over meg. Mitt liv for f***

Tja, du passer vel til flere ideologier :)

Lenke til kommentar
Hmm, hva betyr alt det der i pollen ? :dontgetit:

Noen ledetråder :D

 

Sosialisme: Du har to kuer, og gir den ene til din nabo.

Kommunisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og gir deg melk.

Fasisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og selger din melk.

Nazisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og skyter deg.

Byråkrati: Du har to kuer, regjeringen tar begge, skyter den ene, melker den andre og tømmer ut melken.

Kapitalisme: Du har to kuer, selger den ene og kjøper en okse.

Lenke til kommentar
Sosialisme: Du har to kuer, og gir den ene til din nabo.

Kommunisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og gir deg melk.

Fasisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og selger din melk.

Nazisme: Du har to kuer, regjeringen tar begge og skyter deg.

Byråkrati: Du har to kuer, regjeringen tar begge, skyter den ene, melker den andre og tømmer ut melken.

Kapitalisme: Du har to kuer, selger den ene og kjøper en okse.

Kapitalisme: Du har to kyr, du selger den ene og kjøper en okse. Etter en stund viser det seg at selgeren av oksen har i sin pengehunger svindlet deg og solgt deg en impotent og gammel en som ikke engang slakteriet vil ta i med ildtang. Du er nødt til å avlive den på egenhånd og for å unngå epidemier må du leie inn en veterinær for å hindre smitte fra kadaveret. Du leier advokat og anmelder selgeren av oksa til polititet men de sier at de ikke kan gjøre noe for deg siden de ikke kan blande seg inn i privatlivets sfærer. Du blir stressa av advokatregninga og tar timer oss psykolog for å bearbeide denne tøffe tiden og må begynne med dyre antidepressiva. For å betale veterinær, advokat, psykolog og piller må du selge den kua du har igjen og står igjen som en alkoholisert pillemisbruker uten nåla i veggen mens et Unge Høyre-medlem klapper deg på skuldra og sier: "jaja, det er ikke alle som kan lykke vet De, men dette må til for at vi alle skal være frie."

Lenke til kommentar
Kapitalisme: Du har to kyr, du selger den ene og kjøper en okse. Etter en stund viser det seg at selgeren av oksen har i sin pengehunger svindlet deg og solgt deg en impotent og gammel en som ikke engang slakteriet vil ta i med ildtang. Du er nødt til å avlive den på egenhånd og for å unngå epidemier må du leie inn en veterinær for å hindre smitte fra kadaveret. Du leier advokat og anmelder selgeren av oksa til polititet men de sier at de ikke kan gjøre noe for deg siden de ikke kan blande seg inn i privatlivets sfærer. Du blir stressa av advokatregninga og tar timer oss psykolog for å bearbeide denne tøffe tiden og må begynne med dyre antidepressiva. For å betale veterinær, advokat, psykolog og piller må du selge den kua du har igjen og står igjen som en alkoholisert pillemisbruker uten nåla i veggen mens et Unge Høyre-medlem klapper deg på skuldra og sier: "jaja, det er ikke alle som kan lykke vet De, men dette må til for at vi alle skal være frie."

Kommunisme: Det viser seg at eieren har laktoseallergi. Han dør etter kort tid.

Lenke til kommentar
Medlem i SU her.

Rød Ungdom her!

Var med i SU før, men fant ut at min tanke lå lengre til venstre.

 

(Har du vært på noen seminarer, landsmøte e.l.? Kanskje jeg har møtt deg.)

Var på landsmøtet i år, massevis av spennende folk og meninger. :D

 

Var virkelig morsomt der.

Lenke til kommentar

VGD er bra det :yes:

Har ikke mer enn et par hundre innlegg der da.

Er konservativ og medlem av Unge Høyre. Allikevel er jeg nærmere AP enn FrP, så jeg befinner meg til venstre i UH, dvs. at jeg støtter velferdsstaten til et visst nivå, men at den skal være relativt begrenset.

For meg er det viktig at alle har best mulig utgangspunkt i livet, derfor bør skole og et strengt barnevern være statens hovedoppgaver. For voksne bør man fjerne sosialhjelp fullstendig og minske statlig helsesektor til det viktigste. Skattenivået bør være rettferdig med lave skatter for de som tjener lite, og høyere for de som tjener mye.

 

Formueskatt bør ikke eksistere da man i realiteten straffer folk for å innvestere i arbeidsplasser, men utbytteskatten bør økes kraftig (dobles). Dette er akkurat det høyre foreslo i sin skattereform, men enkelte partier skal på død og liv alltid ødelegge for høyre og stemte den ned.

Å ha formue i aksjer er å ha penger på papiret, skal man bruke pengene mener jeg man bør betale mye skatt, bruker man i stedet pengene man tjener på å gjenninvestere i selskaper og dermed skape arbeidsplasser, skal man ikke betale for dette..

 

Økte utgifter

- Vei

- Mindre skatteinntekter

- Skole

- Politi

 

Lavere utgifter

- Helsesektoren

- Sosialstøtte

- Utbytteskatt

 

Slik ønsker jeg Norge :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...