Gå til innhold

Hvilken ideologi slutter du deg til?

Hvilken ideologi slutter du deg til?  

92 stemmer

1. 1. Hvilken ideologi slutter du deg til?

• Kommunisme (marxisme, leninisme, maoisme, stalinisme, trotskiisme)
      11
    • Anarkisme (syndikalisme)
      7
    • Sosialisme
      11
    • Sosialdemokrati
      19
    • Sosialliberalisme
      9
    • Liberalisme (klassisk, laissez-faire, "markeds")
      21
    • Konservatisme
      9
    • Neo-facisme
      5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sosialdemokrati - Det funker ikke, men det gjør ikke noe annet heller! Revolusjon er for mye arbeid, og er generelt en teit måte å gjøre ting på.

Det spørs hva du legger i "funker". Mener du at det ikke funker før ALLE nordmenn bor i Holmenkollen og kjører Jaguar, da funker det ikke. De aller fleste vil likevel mene det har funket relativt greit i Norge. Uten å ta for mye i. Det betyr likevel ikke at jeg deler sosialdemokratiets verdier.

Lenke til kommentar
Sosialdemokrati - Det funker ikke, men det gjør ikke noe annet heller! Revolusjon er for mye arbeid, og er generelt en teit måte å gjøre ting på.

Det spørs hva du legger i "funker". Mener du at det ikke funker før ALLE nordmenn bor i Holmenkollen og kjører Jaguar, da funker det ikke. De aller fleste vil likevel mene det har funket relativt greit i Norge. Uten å ta for mye i. Det betyr likevel ikke at jeg deler sosialdemokratiets verdier.

Det var ment som et spark i den retningen at alle her i verden ser ut til å tro at deres ideologi vil fungere perfekt for alle mennesker. Jeg synes vi skal ta utgangspunkt i det vi har, og så drive finsliping mot et eventuelt enda bedre samfunn. Revolusjon er en uting.

Lenke til kommentar
Vi lever i en tidsalder hvor ideologiene står svakt. Alle partier på Stortinget, med unntak av ytterfløyene i SV og Frp, kan påklistres merkelappen sosialliberale eller sosialdemokratiske, alt etter hva man velger å vektlegge i det de står for. Noen savner ideologiene. Med tanke på den politiske situasjonen i mellomkrigstiden, som var sterkt ideologisk preget, gjør jeg det ikke, selv om jeg kan være enig i at det ikke skader å tenke over grunnlaget for ens politiske ståsted.

Sosialliberal, med innslag av konservatisme, en liten dæsj anarkisme og vel belest i mellomkrigstidens fascistiske tenkning (men den ideologien er død, steindød og bør forbli det...), litt regionalist og med sans for bevegelser med utspring i tanken rundt en levbar vei til fremtiden.

VGD baldviking?

Lenke til kommentar
MountainRivera skrev:
VGD baldviking?

Japp - var her i fjor, men ble tipset av Olsen om VGD Historie og trives godt der... :yes:

Etter å ha blitt kastet ut 3 ganger (forsåvidt usaklig, jeg fikk ingen grunn) så ga jeg opp hele drittforumet.

HAHA! Samme her, jeg finner ikke flere mobiltelefoner i huset som jeg kan bruke. Møkkaforum.

Lenke til kommentar
Det blir jo heilt idioti å ha både stalinisme og marxsisme som kommunisme. Stalin var jo ein totaliter diktator som rævkjørte kommunismen.

Stalin var en glad prestesønn fra Georgia som ble hjernevasket og endte opp som diktator. ***ismen kan få ut selv det verste i en trivlig gutt fra landet.

Lenke til kommentar
Det blir jo heilt idioti å ha både stalinisme og marxsisme som kommunisme. Stalin var jo ein totaliter diktator som rævkjørte kommunismen.

Stalin var en glad prestesønn fra Georgia som ble hjernevasket og endte opp som diktator. ***ismen kan få ut selv det verste i en trivlig gutt fra landet.

Inkludert kapitalismen? Fiskepinna da. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Huff, det er vanskelig for meg å plassere meg i en bås når det gjelder politikk.. JEg har forskjellig syn på mange forskjellige saker og pleier å ta standpunkt i vidt forskjellige retninger alt ettersom hva saker dreier seg om. Jeg ligger vel litt ute på høyresiden, men jeg klarer ikke å plassere meg til en spesifikk ideologi :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg så mye peiling på politikk, men etter å ha lest på http://www.liberaleren.no/ er jeg rimelig sikker på at jeg er liberalist.

- Få vekk statkirken (gleder meg så utrolig til det skjer... og det er nok ikke lenge til)

- Få vekk verneplikten

- La homofile få like rettigheter som alle andre

- Liberalismen setter frihet som det viktigste, og det er jeg helt enig i, er så dritt lei av at andre skal bestemme så mye over meg. Mitt liv for f***

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Vi skulle også hatt en poll på hva folk mener er den ideologiske styreformen er i dag? Jeg synes vi er tilnærmet lik sosialliberalistiske, skulle vært mer liberalt her da.

Plasserer meg selv under sosialdemokrat, nå er det forskjellige definisjoner på hva det betyr. Men for meg er det et kapitalistisk sytem med en større offentlig innflytelse enn idag

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...