Gå til innhold

xp2500+ Barton med ASUS a7n8x deluxe hovedkort..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Glem overklokking! Det er ikke verdt bryet, så og si null tyelses forbedring. Kjøp heller en bedre prosessor, eller en du har råd til.

overklokker fordi jeg kjøper hele pc'en brukt for 200kr med 512ddr og 17" skjerm... +mus og tastatur...

Lenke til kommentar
Glem overklokking! Det er ikke verdt bryet, så og si null tyelses forbedring. Kjøp heller en bedre prosessor, eller en du har råd til.

Ikke verdt bryet? Så f.eks det er ikke verdt og klokke en xp2500+ til xp3200+

fordi at du synes det er slitsomt å gå inn i bios. Du merker forskjell, kanskje ikke i word men f.eks i spill

Endret av 40belowsummer
Lenke til kommentar

Asus kortet er ikke så bra til overklokking, kjøp Abit NF7 f.eks. Du bør vist satse på en mobile prosessor hvis du skal kjøpe en CPU bare for å overklokke den. AMD mobile XP2400 Barton eller AMD mobile XP2600 Barton har jeg fått anbefalt. Selvfølgelig trenger du en skikkelig CPU kjøler også hvis du skal tweeke litt.

Lenke til kommentar

-AMD XP 2500+ Barton prosessor - ASUS A7N8X Deluxe hovedkort - 512 DDR Ram - 40 GB Harddisk - Cd-brenner 12X - Geforce 4 MX4000 128 Ram sjermkort med TV-utgang -Trådløst tastatur og mus(Logitech,hvitt) - A-open Bigtower kabinett - USB og Firewire - Lexmark 3200 Fargeprinter(tom for blekk) Denne pc'n er et halvt år gammel. Selges pga overgang til bærbar pc.

Lenke til kommentar
Jeg vill ikke anbefale deg dette hoved korte ASUS A7N8X Deluxe. Jeg kastet nettopp et slik kort Funka bare 1 År.

Kjøp deg heller et Soltek SL-75FRN2 LR. Det er mye kjapper. Det tar ca 20 sek å loade win Xp . :thumbup::thumbup:

WTF? jeg har a7n8x 1gb pc3200 ram og xp2800. Min windows loader på ca 5-8 sekunder.Tror du hovedkortet gjør at windows loader raskere? Hovedkortet er knallbra fikk topp score åp tomshardware

Lenke til kommentar

Det er et flott kort. Jeg har det selv. Rev. 1.xx er visstnok ikke godt egnet til overklokking, men rev. 2.xx er brukbar. Det er det jeg har. Og så bør man ha den nyeste biosversjonen. 1007 FINAL heter den. Kan flashe enkelt og greit med AsusUpdate, som følger med HK'et på en CD. Det er det jeg har. Man kan ikke stille Vcore høyere enn 1.85, men men...

Lenke til kommentar

Ja det Asus-kortet er et av de bedre socket A-korta. Nå kjøpte jeg mitt før oppgradering til Ultra400, så jeg vet ikke om de som selges idag som A7N8X DL er identiske, utenom høyere FSB-støtte. Men det har iallefall kjørt helt stabilt siden mai ifjor.

Husk at du ikke er garantert å få den XP 2500 til å nå opp til 200mhz.

Og skal du skvise 3200+ utav den, må du også ha RAM som klarer samme frekvens som FSB, da minne bør kjøres synkront med FSB for best ytelse.

Uansett hva du velger, ta et med nForce2 Ultra400-chip.

:yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...