JOB Skrevet 24. april 2002 Del Skrevet 24. april 2002 Fant ut at jeg hadde in.ftpd på systemet, så jeg fjernet kommentar-tegnet (#) foran den tilhørende linjen i inetd.conf og restartet maskinen. (Har også satt in.ftpd: All i hosts.allow.) Kommer ut, men prøver jeg å komme inn fra andre maskiner får jeg Connection refused. Lenke til kommentar
jean Skrevet 25. april 2002 Del Skrevet 25. april 2002 Quote: On 2002-04-24 21:03, JOB skrev:Fant ut at jeg hadde in.ftpd paa systemet, saa jeg fjernet kommentar-tegnet (#) foran den tilho/rende linjen i inetd.conf og restartet maskinen. (Har ogsaa satt in.ftpd: All i hosts.allow.)Kommer ut, men pro/ver jeg aa komme inn fra andre maskiner faar jeg Connection refused. Bruk proftpd .. http://www.proftpd.org ftp.proftpd.org , enkelt * sette opp, enkelt * bruke Lenke til kommentar
JOB Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Prøvde med proftpd også, men det samme skjer. (Fjernet selvfølgelig # foran denne linjen i inetd.conf, og la til proftpd: ALL i hosts.allow.) Startes demonen først opp når systemet får et ftp-kall, eller skal den gå som en bakgrunnsprosess hele tiden? Jeg får i hvert fall ikke opp noen ftpd med ps aux... [ Denne Melding var redigert av: JOB på 2002-04-25 12:46 ] Lenke til kommentar
JOB Skrevet 25. april 2002 Forfatter Del Skrevet 25. april 2002 Funka nå. Det var en demon som skulle gå hele tiden, ja. (La inn oppstartsfiler i init.d og rc5.d.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå