aamste Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvordan kan jeg sette opp VPN på en Win 2000 server? Må jeg har 2 nettverkskort for at jeg samtidig skal kunne bruke serveren internt (mens VPN-forbindelse er aktiv)? Er dette sikkert nok eller bør jeg gå til anskaffelse av en VPN-router? Vet ikke hva de koster, men... Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 Start > Programs > Administrative Tools > Routing and remote access. Høyreklikk på servernavnet og velg 'Configure and enabling routing and remote access'. Følg veiviseren der.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Bruk routing and remote accsess. Når det gjelder veiviseren så velg custom config og sett det opp manuelt ellers så vil den klage på at du ikke har 2 nettverkskort. Etter wizard'en er ferdig så går du på properties på serveren og velger "demand-dial routing" og "remote access server. Gå så på ports og sett opp VP-porter du skal ha. Med mindre du ahr en sertifikat-server så bruk PPTP. Det burde hjelpe deg i gang. "sikkert nok" er relativt, men jeg vil i utgangspunktet si ja så lenge krypteringen i VPN'en blir 128bit. Med mindre du noen helt spesielle krav til sikkerhet i firmaet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå