el_ninox Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 No når eg skulle starte opp dataen igjen, så fekk eg denne feilmeldingen: "You have not connected the power extension cable to your Radeon 9800 Pro card" Den meldingen fekk eg før eg kom inn i windows. Men kabelen må ha vært kobla i, fordi vifta på skjermkortet fungerte, og då må den ha fått straum. Etter att eg dreiv å skifta litt kablar, og styrte på, så fungerte det igjen. Dette har skjedd ein gang før. Eg har ikkje lyst å oppleve dette problemet ein gang til. Nokon som har ein idè på kva som kan være feil? Skjermkortet er ei veke gammal. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Kjør skjermkortet på sin egen kurs når det gjelder +/-12V kabelen. Ikke ha disker o.l på samme kabel som skjermkortet! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Får jo strøm fra AGP porten og.... de fleste kortene bruker kun strøm fra den, faktisk Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jau, men ikke Radeon9800. R300 (Og høyere) serien med skjermkort trenger faktisk de ekstra +/-12V pga. VPU'en. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jau, men ikke Radeon9800. R300 (Og høyere) serien med skjermkort trenger faktisk de ekstra +/-12V pga. VPU'en. Nope, ikke alle mitt 350 tar kun fra AGP Lenke til kommentar
el_ninox Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Eg prøvde og å starte opp utan å koble til straumkabelen, men det gjekk ikkje. Eg har ein del LED-lys kobla til og, det har vel ingenting å sei. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Hvilken PSU har du (evt kab.)? Watt? EDIT: :!: Hvis Bill Gates hadde hatt 5 øre for hver gang Windows krasjet..Åh, vent, det har han. :!: Endret 23. juli 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
atrax Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Eg har ein del LED-lys kobla til og, det har vel ingenting å sei. Det spørs hvordan du har koblet dem ... forklar! Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Kjør skjermkortet på sin egen kurs når det gjelder +/-12V kabelen. Ikke ha disker o.l på samme kabel som skjermkortet! Går fint å ha en harddisk på samme kabel. Trekker ikke _så_ mye strøm. Men det skal ikke gå an å starte uten å koble til 4pin dreckontakt rett i skjermkortet. Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 En 200gb maxtor (eksempel) trekker 7watt under normalt bruk.. Lenke til kommentar
el_ninox Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Eg har ein del LED-lys kobla til og, det har vel ingenting å sei. Det spørs hvordan du har koblet dem ... forklar! Er litt vanskeleg å forklare. Alt skal vere kobla rett. Eg har ein straumforsyning på 300W, det skal vere rikeleg. *No restartar eg, kjem eg ikkje innatt så har det skjedd ein gang til, må restarte pga at nå finn ikkje maskina eine hardisken min* Lenke til kommentar
el_ninox Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Fekk samme beskjeden ein gang til. Eg veit ikkje korleis eg skal koble straumledningane sammen på ein anna måte. No vil heller ikkje dataen finne eine harddisken min. Kan hende at det er brist i ein ledning, ein eller anna plass, noko som gjer at alt skjærer seg. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Eg har ein del LED-lys kobla til og, det har vel ingenting å sei. Det spørs hvordan du har koblet dem ... forklar! Er litt vanskeleg å forklare. Alt skal vere kobla rett. Eg har ein straumforsyning på 300W, det skal vere rikeleg. *No restartar eg, kjem eg ikkje innatt så har det skjedd ein gang til, må restarte pga at nå finn ikkje maskina eine hardisken min* 300W er ikke mye! Spørs om ikke strømforsyninga de er for liten.. hva annet har du av hardware? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 mest sannsynlig har du 2 disker (?) og skjermkortet på samme "kurs" dette er ikke alltid bra, da disker under start trekker mye mer strøm enn vanlig. kanskje har du å splitta strømkabelen til lys. du kan løse dette fort og greit hver gang du starter PC'n ved å la den gå i 5 sekunder etter å ha trykke på "start", slå den av for å slå den fort på igjen. da har diskene allerede god fart og trenger mindre strøm. dette var min løsning under en 400w qtec med en "kurs" på 2 disker, katoder, og en plasma-kule eller hva det nå heter som trakk 1 amp. men dette er ikke å anbefale da. kjøp deg heller en ny strømforsyning. men ikke qtec. etter et innkjøp av en ny PSU (avantec 460w, fikk den billig fra et firma som hadde kjøpt feil varer. hele 11 vanlige drevkontakter. glad jeg har chieftec fulltower, for det er lite plass igjen å gjemme alle ledige kablene.) funket det bra for meg. har i etterkant fylt på med 1 disk til, og enda en inverter og floppy. er det qtec PSU du har, så er det ikke 300 watt. dem oppgir kraften i peak verdi, noe som tilsier litt over 200 watt effektivverdi. Lenke til kommentar
el_ninox Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 mest sannsynlig har du 2 disker (?) og skjermkortet på samme "kurs" dette er ikke alltid bra, da disker under start trekker mye mer strøm enn vanlig. kanskje har du å splitta strømkabelen til lys. du kan løse dette fort og greit hver gang du starter PC'n ved å la den gå i 5 sekunder etter å ha trykke på "start", slå den av for å slå den fort på igjen. da har diskene allerede god fart og trenger mindre strøm. dette var min løsning under en 400w qtec med en "kurs" på 2 disker, katoder, og en plasma-kule eller hva det nå heter som trakk 1 amp. men dette er ikke å anbefale da. kjøp deg heller en ny strømforsyning. men ikke qtec. etter et innkjøp av en ny PSU (avantec 460w, fikk den billig fra et firma som hadde kjøpt feil varer. hele 11 vanlige drevkontakter. glad jeg har chieftec fulltower, for det er lite plass igjen å gjemme alle ledige kablene.) funket det bra for meg. har i etterkant fylt på med 1 disk til, og enda en inverter og floppy. er det qtec PSU du har, så er det ikke 300 watt. dem oppgir kraften i peak verdi, noe som tilsier litt over 200 watt effektivverdi. På straumforsyninga mi står det: Cheiftec. AC INPUT: 115 V, 230 V. MAX LOAD: 300W. Eg har 2 harddiskar på samme kurs som skjermkortet, ja. Pluss 2 LED-lys. Kan dette og vere årsaken til at maskina ikkje finn eine harddisken? Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det med diskene har sikkert med jumper settings på diskene å gjøre eller at du har disabla disken i BIOSEN. Det med skjermkortet har noe med å gjøre at du har kople alt for mange kabler på samme kurs som skjermkortet... Jeg har et GF FX5950U, 2disker, 2cdrommer, 7kabinnettvifter, og et 400W Power.. Jeg har kopla diskettstasjonen og diskene sammen, cdrommene og viftene sammen og SKJERMKORTET FOR SEG SELV!!! (skjermkortet har en hel plugg for seg selv, den deler ikke strøm med noenting annet en seg selv.) Gjør som meg og få en pc som funker GL HF! Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) det er jo tydelig at han har funnet disken fra før da, ellers hadde han vel prøvd noe mer enn å bare restarte. om ikke diskene fåt nok juice til å være i stand til å detektes i BIOS finnes dem heller ikke i windows. noe som klart har sammenheng med at skjermkortet får samme melding. tror nok det skulle holde med å flytte en disk over til en annen kurs, eller lettest er vel kanskje å flytte skjermkortet til en egen. EDIT: sett skjermkortet sammen med cd-rommene om du ikke har noe annet. de trenger langt mindre strøm ved start enn disker. Endret 24. juli 2004 av Dimensionx Lenke til kommentar
el_ninox Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Det med diskene har sikkert med jumper settings på diskene å gjøre eller at du har disabla disken i BIOSEN.Det med skjermkortet har noe med å gjøre at du har kople alt for mange kabler på samme kurs som skjermkortet... Jeg har et GF FX5950U, 2disker, 2cdrommer, 7kabinnettvifter, og et 400W Power.. Jeg har kopla diskettstasjonen og diskene sammen, cdrommene og viftene sammen og SKJERMKORTET FOR SEG SELV!!! (skjermkortet har en hel plugg for seg selv, den deler ikke strøm med noenting annet en seg selv.) Gjør som meg og få en pc som funker GL HF! Eg kan ikkje ha skjermkortet for seg sjølv, pga at eg har ikkje nok pins-kablar (eller noko i den dur). Eg har ikkje vore i BIOS å disabla harddisken, jumper settingsen har alltid vore sånn. EDIT: Den harddisken maskina ikkje finn, er ein 40 GB Maxtor, som er vel 2 år gammal. Endret 24. juli 2004 av el_ninox Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Nope, ikke alle mitt 350 tar kun fra AGP Ikke for å være satans off topic, men av nysjerrighet, hvilket R350 kort er det? =) Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det med diskene har sikkert med jumper settings på diskene å gjøre eller at du har disabla disken i BIOSEN.Det med skjermkortet har noe med å gjøre at du har kople alt for mange kabler på samme kurs som skjermkortet... Jeg har et GF FX5950U, 2disker, 2cdrommer, 7kabinnettvifter, og et 400W Power.. Jeg har kopla diskettstasjonen og diskene sammen, cdrommene og viftene sammen og SKJERMKORTET FOR SEG SELV!!! (skjermkortet har en hel plugg for seg selv, den deler ikke strøm med noenting annet en seg selv.) Gjør som meg og få en pc som funker GL HF! Eg kan ikkje ha skjermkortet for seg sjølv, pga at eg har ikkje nok pins-kablar (eller noko i den dur). Eg har ikkje vore i BIOS å disabla harddisken, jumper settingsen har alltid vore sånn. EDIT: Den harddisken maskina ikkje finn, er ein 40 GB Maxtor, som er vel 2 år gammal. DA får du ta diskene for seg selv sammen med vifter/LED's ect. og skjermkortet sammen med cdrommene da.. Vanskeligere er det ikke, for du har noe der som trekker altfor mye strøm, så enten må du ta å bytte power eller finne en smart løsning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå