MrAHB Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg lurer på hvilken DVD-brenner som er best under 1000kr, dvd brenneren skal brukes til alt, og derfor gjelder selvsagt hvor god den er på å brenne cder, kopiere cder, kopiere audio-cder, ja rett og slett alt. -Har hørt at plextor sine er veldig gode, men de er vel sikkert dyre, så: Hvilken er best til 1000kr? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Best? Tja..... Her er noen meninger/erfaringer jeg har med forskjellige brennere. Plextor PX-712A +Relativt god leser +mye ekstra dill og dall og finesser +12x +God brennekvalitet på plater den er optimisert for (F.eks Taiyo Yuden) -DYR -Dårlig på CD-Brenning -Dårlig på brenning av enkelte typer DVD plater. -Støtter ikke dual layer -Støtter ikke bitsetting NEC ND-2510A +Dual layer +Meget god brennekvalitet på de fleste plater og platetyper +Rimelig! -Elendig leser, et fingeravtrykk kan være nok til at den feiler -Dårlig på lesing av kopibeskyttede plater (spill og musikk). -Støtter ikke bitsetting BenQ DW1600A +Dual layer +16X DVD+R brenning +Støtter bitsetting +God brennekvalitet +Ok pris i forhold til at det er ny teknologi osv +Får 12x DVD-R og 4x DVD-R støtte i August +Relativt god leser -Leveres ikke med DVD-R og DVD-RW brennestøtte når du kjøper den -40x CD-Brenning - noen konkurrenter har 48x. MSI DR8-A2 +40x CD-Brenning -Relativt dårlig brennekvalitet på de fleste plater, spesielt DVD-R -Relativt dårlig leser -ikke bitsetting støtte -ikke dual layer støtte LG GSA-4012B +12x DVD+R +Dual layer DVD-Brenning +God brennekvalitet på enkelte platetyper (Spesielt Taiyo Yuden) -Elendig platestøtte - mange 8x plater brennes bare på 4x. -ikke bitsetting støtte -Middelmådig leser Dette var da noen ihvertfall. Akkurat nå er BenQ DW1600A min favoritt - koster vel rundt 1170,- i retail utgave hos f.eks www.norwaydisc.no og www.mpx.no Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ser at du har nevnt bitsetting noen ganger.... Hva er det? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Bitsetting er en liten bit som endres på DVD+R og DVD+RW plater som gjør at platene identifiseres som DVD-ROM i stedet for DVD+R eller DVD+RW. Dette øker kompatibiliteten en del. Kompatibilitet med DVD-Spillere vil jeg rangere slik: 1: DVD+R med DVD-ROM bit setting (et par % bedre kompatibilitet enn DVD-R) 2: DVD-R (ca 4% bedre kompatibilitet enn DVD+R) 3: DVD+R Selv bruker jeg bare DVD+R med bitsetting til personlig bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå