Gå til innhold

Skal ha ny pc

Anbefalte innlegg

Skal ha en ny pc men er litt grønn på området... men jeg har valgt ut hardware og tower som jeg kunne tenke meg. Er det noe som burde endres på her? prisen kommer på 13.000 til 14.000 kr

HARDDISK: Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache

og en til operativsystemet 7200RPMWestern Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

HOVEDKORT: Asus K8N-E DELUXE Hovedkort Socket 754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

PROSSESOR: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

SKJERMKORT: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP, ATI,"Ultimate Edition", Full-Retail

RAM: Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs

DVDSPILLER/BRENNER: NEC DVD recorder ND-2510A IDE Hvit, Bulk DVD+R/+RW (Dual Layer) og DVD-R/-RW og spiller Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Intern Retail med Power DVD (PX-116A)

STRØMFORSYNER: Chieftec Strømforsyning ATX 420W 2vifter Strømforsyning for P4/AMD CPUs m/PFC

KABINETT: Aero S204

kabinettet er på 3dfxcool.no og resten er fra komplett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey hey hey.... vent litt... du har satt opp en s-ata disk og en ide disk. det er det samme som å si "jeg vil ha problemer med installasjonen og måtte få masse hjelp til å installere for så at den største disken min på 200GB skal hakke som eff". Tro meg, jeg installerte en s-ata disk hos en kamerat der han hadde ide fra før, og alt han hadde på ide-disken (som forøvrig også var systemdisk), hakket. Siden jeg nå skulle ha samme disk som den nye han har fått, kjøper jeg hans og bestiller ny ide til han.

IDE + S-ATA = TULL OG TØYS!!! KJØP S-ATA!!!

EDIT: I og med at du har valgt Western Digital, tolker jeg det som at du ikke er allergisk mot litt støy. Og da er det waste å bruke pener på ultimate edition (skjermkort). Eneste forskjellen er at det ikke har innebygget vifte (såvidt jeg har skjønt). Og så koster det mer...

Og pass opp for Sapphire, de kan nemlig være på 128bit, mens du skal ha 256bit. Hvis du er i tvil, ikke kjøp Sapphire...

De har riktignok lovet å merke alle 128bit'erne godt... Dette skal ha 256bit (jeg har det selv).

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Hvilke skjermkort hadde du valgt til denne pcen da? er ikke helt sikker på hva jeg burde velge på det området der....

Skjermkortet du har valgt yter jevnt bra selv om det begynner å bli litt "gammelt".

Om du ikke er interessert i å strekke deg lenger enn ca 3200, så er det ikke mange kort som yter bedre enn det du har valgt. Men om du vil strekke deg ville jeg sett litt på X800PRO og 6800GT.

Lenke til kommentar
har hatt 2 disker før og det har aldri vært noe problem. Er det ikke best å ha de 2 diskene jeg har satt opp der da?

Uhm.. Vi mener at du heller skal sette opp begge diskene dine som S-ATA disker. Det vil si at du bare bytter ut den lagringsdisken som du har satt opp til en versjon som er S-ATA. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...