skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Ny på dette forumet, men skal prøve å beskrive problemet mitt best mulig: Hadde en 1,8GHz/512Mb/MX440. Funka greit nok til å spille. Brukte litt penger, og har nå: 2GHz(klokket) 2 ganger 512Mb 400MHz (dual) Powercolor 9800 PRO Har 350W, men 3 harddisker + brenner + dvdrom. I alle spill, så er det samme problemet. Ser det best i Battlefield Vietnam, da det har en innebygd funksjon som viser fps i form av en graf. Til problemet: Hvert 1./2. sekund så faller fps dramatisk, for å gå opp igjen like fort. Ser ut som om jeg "mister" noen frames. Ca 4 ganger hvert sekund så faller fps merkbart, men ikke like mye som beskrevet over. Hva kan dette skyldes? Forslag? Fikk det samme når jeg oppdaterte drivere. Også med de fra Omega (eller hva det kalles). Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Vedder en tier på at du har for lite RAM. Edit: Oi, tapte en tier der. Var litt kjapp og leste bare "1,8GHz/512Mb/MX440.".. Endret 23. juli 2004 av Rikky Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det er mest sannsynlig server lagg, sjekk pingen din for om å se om den går opp og ned i tilnærmet samme graf som FPS dine Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Det er mest sannsynlig server lagg, sjekk pingen din for om å se om den går opp og ned i tilnærmet samme graf som FPS dine Ikke server-lag. Skjer også når jeg selv setter opp server, eller spiller lokalt. Samme problem i flere spill. Vet ikke om det er relevant, men fikk 5600 på 3DMark03. Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Vedder en tier på at du har for lite RAM. Edit: Oi, tapte en tier der. Var litt kjapp og leste bare "1,8GHz/512Mb/MX440.".. Tier kan sendes til den som kommer med løsning til mitt problem Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 ta og oppgrader drivere, skjemkort, chipset, lydkort, event mus. lykke til Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 ta og oppgrader drivere, skjemkort, chipset, lydkort, event mus. lykke til Takk for det, men har allerede gjort det før jeg spurte om hjelp her. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Prøv å stille opp AGP Aperture Size i Bios, til 256MB... Og se om FastWrite er enabled... Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Prøv å stille opp AGP Aperture Size i Bios, til 256MB... Og se om FastWrite er enabled... Da er det gjort. Skal teste nå. Har forresten 9800PRO 128MB Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Fortsatt det samme. Like mye høy fps som lav. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Vsync? Om jeg har rett, vennligst send min tier til norges røde kors. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 noe som ligger i bakgrunnen som bruker ressurser? noen virus er sånn f.eks Lenke til kommentar
skrallbank Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 noe som ligger i bakgrunnen som bruker ressurser? noen virus er sånn f.eks Tviler på det. Har nettopp installert XP på nytt. Hadde problemet før jeg gjorde det, og hadde det fortsatt etter jeg installerte til ny harddisk. Har kjørt flere virussjekker, spyware-remover ol. Fjerner alle prossesser jeg vet jeg ikke trenger. Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Ser du har prøvd de nye driverne har du prøvd og degradere dem? prøvd f.eks catalyst 4.5? Min 10er sender jeg til "Foreningen For Fattige Milliardærer" Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det med FPS drop er kjennt problem på ATi sine kort, i hvertfall på OpenGL delen av kortet, prøv å bytt til Direct3D istedenfor OpenGL... Det kan og være et buffer som ikke blir fort nok fyllt opp så den går smooth litt og lagger pga at den må fylle opp bufferet... Men prøv det med OpenGL du... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå