Gå til innhold

FPS faller dramatisk med jevne mellomrom

Anbefalte innlegg

Ny på dette forumet, men skal prøve å beskrive problemet mitt best mulig:

Hadde en 1,8GHz/512Mb/MX440.

Funka greit nok til å spille.

Brukte litt penger, og har nå:

2GHz(klokket)

2 ganger 512Mb 400MHz (dual)

Powercolor 9800 PRO

Har 350W, men 3 harddisker + brenner + dvdrom.

I alle spill, så er det samme problemet. Ser det best i Battlefield Vietnam, da det har en innebygd funksjon som viser fps i form av en graf.

Til problemet:

Hvert 1./2. sekund så faller fps dramatisk, for å gå opp igjen like fort. Ser ut som om jeg "mister" noen frames.

Ca 4 ganger hvert sekund så faller fps merkbart, men ikke like mye som beskrevet over.

Hva kan dette skyldes? Forslag?

Fikk det samme når jeg oppdaterte drivere. Også med de fra Omega (eller hva det kalles).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det er mest sannsynlig server lagg, sjekk pingen din for om å se om den går opp og ned i tilnærmet samme graf som FPS dine ;)

Lenke til kommentar
Det er mest sannsynlig server lagg, sjekk pingen din for om å se om den går opp og ned i tilnærmet samme graf som FPS dine ;)

Ikke server-lag. Skjer også når jeg selv setter opp server, eller spiller lokalt. Samme problem i flere spill.

Vet ikke om det er relevant, men fikk 5600 på 3DMark03.

Lenke til kommentar
noe som ligger i bakgrunnen som bruker ressurser? noen virus er sånn f.eks

Tviler på det. Har nettopp installert XP på nytt. Hadde problemet før jeg gjorde det, og hadde det fortsatt etter jeg installerte til ny harddisk.

Har kjørt flere virussjekker, spyware-remover ol.

Fjerner alle prossesser jeg vet jeg ikke trenger.

Lenke til kommentar

Det med FPS drop er kjennt problem på ATi sine kort, i hvertfall på OpenGL delen av kortet, prøv å bytt til Direct3D istedenfor OpenGL...

Det kan og være et buffer som ikke blir fort nok fyllt opp så den går smooth litt og lagger pga at den må fylle opp bufferet...

Men prøv det med OpenGL du... :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...