Gå til innhold

Samsung eller Seagate?

Anbefalte innlegg

Tror jeg har fått med meg såpass at hvis man ikke ønsker å forstyrre naboen med harddiskstøy, så går man for Seagate eller Samsung. Men jeg er ute etter én harddisk, så: hvilken av de to?

Bruker maskina en god del til musikk (ikke bare vanlig "høring", men også miksing ++), så det er derfor å foretrekke å ha det ganske stille.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en samsung 120/8 og 2 Seagate 160/8 pluss 2 maxtor 80/8, av disse støyer maxtorene mest, så samsung og seagate suverent minst. Hadde trodd at Samsungen skulle være stille, men den bråker mer enn jeg setter pris på. Jeg hadde gått for Seagate!!! Du kan jo sjekke produktguiden, er sikkert lagt inn masse erfaringer på diskene du tenker på.

Mulig jeg har vært uheldig med min Samsung, det virker som om andre er fornøyd med den..

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal kjøpe meg seagate! :)

Skjønner ikke at folk skal legge seg sånn oppi at ting bråker! Jeg har selv 2 WD disker og en Maxtor! 1 kabinett vifte som bråker en del, og alt dette sovner jeg til hver eneste natt! Og pc'n står ca 30 cm fra senga.. Er en vane sak synest jeg! Greier nesten ikke og sove uten susingen..

Lenke til kommentar

Trådstarter: Det er hipp som happ. Det er ingen store forskjeller på de to så du blir nok fornøyd uansett. Å bruke mye tid på å finne ut hvilken som er bittelitt bedre enn den andre er kanskje litt sløsing med tid du kunne brukt til mer gøyale ting.

Lenke til kommentar

Alle tester viser at Samsung er stillest, men det går litt på bekostning av ytelsen, skal gjøre i alle fall, men her oppe blir det jo vist at Samsung var raskere enn Seagate, merkelig egentlig. Jeg skal i allefall ha meg Seagate Baracuda 7200.8 når de kommer, forhåpentligvis er det ikke lenge til. 133GB pr plate :love::dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...