Gå til innhold

Trådløs TV signal + Bluetooth?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Thomson boks for å overføre pc-skjermbildet til TV'en. Dette har fungert greit tidligere men nå har jeg kjøpt nytt Bluetooth tastatur )Logitech DiNovo) som forstyrrer og lager korte knitre og sprakelyder i trådløs-signalet.

Er det noen fler som har opplevd dette og har funnet noen løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste løsningen er å legge kabel, eller kvitte seg med blåtann tastatur/mus. Problemet er at begge deler går på det "frie" 2.4 GHz frekvensområdet, og vil nødvendigvis forstyrre for hverandre. Dersom du skaffer deg trådløst nettverk så går sansynligvis det også på samme frekvensområde. (det finnes 5GHz varianter også), og vil forstyrre ytterligere.

Kan kanskje legge til at micro-ovnen din også bruker den frekvensen. Forsøk å nuke ostesmørbrød mens du ser film fra PCen på TVen. Det kan gi spennnede resultater =)

-Ko_deZ-

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar

Ja, microen var jeg klar over, og har opplevd noen ganger.. *huske å mute lyden før jeg starter microen* :)

Var ikke klar over at bluetooth også bruker 2.4 GHz, jaja, jeg får vel forberede meg på å strekke kabler over halve huset ned til TV'en. Er ganske mye som forstyrrer trådløs-signalet så det er ikke akkurat noen optimal løsning, men det er så voldsomt lang og strekke kabler. Lurer på om jeg heller skal skyve frem planene om å bygge en stille HTPC maskin med WLAN i stua , det løser jo hele problemet.

Lenke til kommentar

Hva mde å gjøre det enkelt å kjøpe seg en X-box med mediacenter? Denne kan streame video fra ftp servere, windows share og gud vet hva. Kan faktisk også logge på den via http server og starte filmer på TVen hjemme fra hvor som helst i internett-verdenen. Ganske snedig sak, og mye billigere enn en htpc. TV-ut brikken på X-box er ikke verdens beste. Tror det er en Connexant CX25871-13 som man også finner i ende nvidia ti4600 skjermkort. Denne er ikke på høyde med ATI sine TV-utganger, men jeg synes da den er kurrant til sitt bruk. Dessuten vil du jo få mulighet til å spille X-box spill også =)

Vet ikke om de takler Wlan dog...

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...