hallgeirl Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hei. I dag bestemte jeg meg for å formattere. Jeg satte inn win2k cd, og reboota og installerte windows. Når jeg var nesten ferdig med installasjonen (skulle starte windows for første gang), starta CHKDSK helt uten videre, og jeg fikk HAUGEVIS av "orphan files" eller hva det stod. Jeg fikk også veldig mange korrupte security descriptors ellerno (jeg bruker NTFS på alle partisjonene). Når jeg kom inn i windows, så det meste ut til å fungere greit, helt til jeg prøvde å åpne diverse videofiler på den ene partisjonen hvor jeg fikk beskjed om korrupte ting. Da fant jeg ut at ca halvparten (hvis ikke enda fler) filene på den partisjonen, og en annen partisjon hvor jeg fikk de samme feilene med chkdsk. Heldigvis så hadde jeg det meste på DVD, men det var fortsatt UTROLIG irriterende. Så. Mitt spørsmål blir da: Er det noen fler her som har hatt det samme problemet / et lignende problem? Er det et sted hvor jeg kan lese litt mer om det problemet? Og vet noen hvordan jeg kan forhindre at dette skjer i fremtiden? Forresten, partisjonene mine på den disken er: 5GB(OS), 30GB(korrupt), 10GB(OK), 188GB(korrupt) Jeg antar det har noe med at windows ikke takler større disker enn 137GB uten service packs og slik, men jeg har ikke funnet noen løsning Jeg vet ihvertfall at jeg IKKE kommer til å formattere igjen før det der er fiksa! Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Hvilken Service Pack bruker du? Det kan ha noe å si siden w2k kanskje ikke støttet større partisjoner enn 137GB når det ble sluppet ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå