klilleng Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Er det noen her som har, eller har prøvd, en AOpen 1551 ultraportabel? Selges ihvertfall på PSData. Ser ut som en grei sak, men hadde vært kjekt med litt tredjehåndsinformasjon. Eneste testen jeg finner er en som er gjort av dinside.no. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Synes den ser lekker ut, skulle gjerne sett en test. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 Synes den ser lekker ut, skulle gjerne sett en test. Du finner én test på dinside.no. Men det er underlig at det ikke er noen her på forumet som faktisk har en slik maskin selv! Lenke til kommentar
clumzy Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 (endret) Skulle likt å se et bilde av denne pc'en med lokket lukket. Ringte forresten ps-web salgsavdeling og spurte på pris uten software; 13 516,- ink. mva 14 136,- ink. mva m/ dvd brenner Det jeg ser av innvendinger mot pc'en er batterilevetid, grafikk og mykt skjermlokk. Linker Testen på DinSide PS-data salgsside Aopen sin produkt side Edit: fant nå pris på et 8cells batteri fra Ps-web her. til 862 kr Endret 10. august 2004 av clumzy Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Skulle likt å se et bilde av denne pc'en med lokket lukket. Ringte forresten ps-web salgsavdeling og spurte på pris uten software; 13 516,- ink. mva 14 136,- ink. mva m/ dvd brenner Det jeg ser av innvendinger mot pc'en er batterilevetid, grafikk og mykt skjermlokk. Linker Testen på DinSide PS-data salgsside Aopen sin produkt side Edit: fant nå pris på et 8cells batteri fra Ps-web her. til 862 kr Har hatt denne maskinen siden mandag, og er ganske fornøyd. Ting som trekker ned: - Litt plastikk-feeling. - Litt tykk, en del tykkere enn f.eks. FS S6120 - Litt slarkete tastatur på høyre side (men det fikset jeg selv..) - Mer viftestøy enn f.eks. ECS G556. Viften går konstant. Har ikke testet batterilevetiden enda (bestilte med det store batteriet i tillegg). Digger widescreen-formatet på skjermen. Tastaturet virker ellers kurant. Skjermkortet er selvsagt ikke noe å spille med. Gir den en 7,5 av 10 så langt. Må nesten teste den litt mer. Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Går viften konstant?? Bråker den mye? På testen på dinside.no så påsto de at den var helt stille. FAEN!! Jeg har akkurat bestillt en jeg også, og er overhodet ikke interesert i å ha en maskin som støyer. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Går viften konstant?? Bråker den mye? På testen på dinside.no så påsto de at den var helt stille. FAEN!! Jeg har akkurat bestillt en jeg også, og er overhodet ikke interesert i å ha en maskin som støyer. Den går konstant, men er ikke så høy. Vet ikke akkurat hva man skal sammenligne med.. hm.. Har du hørt en av de 12 eller 19dB viftene til Pabst? Blir kanskje noe alla den lyden. Ikke noen høyfrekvent lyd ihvertfall, men en jevn susing. Er det heeelt stille på rommet, så høres det jo forholdsvis godt, men det skal ikke mye "ekstern støy" til før du ikke hører det mer. Likevel litt merkelig, da de jo klarer å lage litt større maskiner mer eller mindre helt lydløse. Lurer på om ikke harddiskens idle-lyd også bidrar litt til det jeg oppfatter som viftestøy. Men er generelt ganskje godt fornøyd med maskinen. Jeg spurte Multicom om de skulle ta inn den tilsvarende ECS maskinen (G220), men de hadde ingen planer om det. Kan jo hende de har endret mening, isåfall kan den være verdt å kikke nærmere på. Er man ute etter en rimelig 12" maskin med "alle fasiliteter" (ikke spill) samt widescreen, er nå ikke 1551'en et dårlig valg ihvertfall. Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Har du gjort noen nye erfaringer i det siste? Jeg venter en min i slutten av neste uke, men jeg er bekymret for støyen Skal bruke maskinen i forelesninger, så det er skikkelig kinkig med en PC som bråker. Har du installert alle de nyeste driverene fra aopen? Lenke til kommentar
clumzy Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Killeng: Har du noen bilder av PC'n? Lenke til kommentar
Absolution Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Har du gjort noen nye erfaringer i det siste? Jeg venter en min i slutten av neste uke, men jeg er bekymret for støyen Skal bruke maskinen i forelesninger, så det er skikkelig kinkig med en PC som bråker. Har du installert alle de nyeste driverene fra aopen? Fikk en Aopen fra netshop får en uke siden. Når det gjelder støy er min nesten helt stille når jeg bruker til å surfe eller tekstbehandling, men med engang jeg setter igang et program eller et spill som krever litt begynner viften å bråke... Lenke til kommentar
TeAmlAmPerz Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Går viften konstant?? Bråker den mye? På testen på dinside.no så påsto de at den var helt stille. FAEN!! Jeg har akkurat bestillt en jeg også, og er overhodet ikke interesert i å ha en maskin som støyer. på psdata, kan du avbestille ting Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Jeg sitter faktisk å vurderer om jeg skal avbestille eller ikke. Problemet er at støy er en subjektiv oppfatning. Noen kan mene at det støyer som F. i mens andre mener at man ikke hører noe støy. Jeg skal som sagt bruke den i forelesninger, og da er det viktig at den ikke bråker. Kan man bruke angrefristen etter man har testet en vare i for eks. ett døgn? Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 14. august 2004 Del Skrevet 14. august 2004 Ja, du kan bruke angrefristen da. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. august 2004 Forfatter Del Skrevet 14. august 2004 Ja, du kan bruke angrefristen da. Tja. Kravet er vel at varen skal kunne selges som ny. Jeg ville ikke akseptert en "dagsbrukt" PC returnert på angrefrist. Jeg har ingen bilder akkurat nå .. men tok et par raske. Litt mørkt i rommet, så kvaliteten ble ikke helt 100%. God anledning til å teste den innebygde Compact Flash minnekortleseren. .. Som ikke funka. Bah.. Kanskje XP SP2 som ikke er kompatibel med driveren. Jaja.. Den metallsaken nederst til høyre på lokket passet ikke ordentlig (!), så jeg måtte klippe den litt til. Antar jeg fjerner den og setter på noe annet. Har begynt å venne meg til maskinen, og er blitt litt mer fornøyd. Nå er den en 8 av 10 tror jeg. Den er _rask_, disken drar unna mye raskere enn jeg hadde trodd, meget imponerende. Det burde ikke være noe problem å bruke den på forelesning, SÅ mye støy er det ikke. Kan ikke sammenlignes med f.eks. vifta på en crazy Athlon XP pressa inni en bærbar. DET er støy det. Hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå