Gå til innhold

Tar veldig lang tid å brenne DVD

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-0ncAanc1

Brente i dag igjen, samme som før, en full DVD med filmer av diverse formater. Prøvde Verbatim denne gangen, det tok over 1 time på en full DVD. Så prøvde jeg That's Write igjen, også denne gangen en full DVD, og denne gangen skrudde jeg ned hastigheten fra 8x til 4x.

Da ble plutselig DVD'en brent på 38 min.!!

Neste gang setter jeg ned hastigheten til 2x så sparer jeg enda mer tid! :p

Kan det være virus/e.l. som forstyrrer hastigheten?

Det er så utrolig irriterende å bruke over 30 min. mer enn normalt. Eller før, nesten 1 time mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som en siste løsning, så kan du alltids kjøre programmer som spybot og ad-aware, men det er ukjent for meg at spyware kan forstyrre brennehastighet

Synes du like godt kan ta deg en format c: 79% sjangse for at det vil ordne seg da...

En format sparer deg somregel masse tid istedet for å forgjeves prøve å løse problemet...

Lenke til kommentar
Har 708 brenneren til plextor selv, har aldri opplevd at det har tatt mye lengre tid enn estimert å brenne dvder. Har prøvd, verbatim, thats write og div andre plater fra norwaydisc.

Er helt enig med deg. Null problemer med samme brenneren her.

Til trådstarter... Har du lagt inn nyeste firmware til brenneren din? Denne sørger for at brenneren takler flere type merker CD/DVD-plater.

Se her -->Plextor 708A--<

V1.07 var den nyeste da jeg skrev dette svaret. Last ned nyeste "self-extracting firmwarefile" og start den. Den oppdaterer automatisk brenneren.

Edit: Bør vel nevne at jeg brenner DVD-platene til Verbatim uten problemer.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Har 708 brenneren til plextor selv, har aldri opplevd at det har tatt mye lengre tid enn estimert å brenne dvder. Har prøvd, verbatim, thats write og div andre plater fra norwaydisc.

Er helt enig med deg. Null problemer med samme brenneren her.

Til trådstarter... Har du lagt inn nyeste firmware til brenneren din? Denne sørger for at brenneren takler flere type merker CD/DVD-plater.

Se her -->Plextor 708A--<

V1.07 var den nyeste da jeg skrev dette svaret. Last ned nyeste "self-extracting firmwarefile" og start den. Den oppdaterer automatisk brenneren.

Edit: Bør vel nevne at jeg brenner DVD-platene til Verbatim uten problemer.

Sveinl.

Takk, har oppdatert nå.

Får prøve nå da.

Lenke til kommentar

Hei!!

Har hatt dette problemet selv i Lange tider, har vært også masse annet dritt med brennern, en del errors, og annet!!! Kan tenke meg at jeg har brukt bortimot 700-1000,- på feilbrente ting :(

Plextor sin service er lik null !!! De sier bare at jeg må bytte til ordentlig kvalitets plater (sånn som verbatim og TDK), mens det er det jeg faktisk gjør! Visse ganger har jeg hatt lyst til å penetrere brennern med ett balltre :p

Nå har jeg tatt firmware (1,08). det kan ikke ha vært lenge siden den kom ut? og satt alt på DMA (som forresten de ikke har sagt en skiit om) Vi får se om det funker nå :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Ser flere av dere har det problemet jeg plutselig fikk med min 807a...

etter at jeg oppgraderte firmware til 109 ble farten korrekt, men nå kommer feilmeldingene på 4x etter 80 brenning...da stopper det opp rett og slett...

bruker jeg 8x stopper det opp litt før....

jeg bruker kun verbatim 8x dvdr så dette er igrunn litt irriterendes..

min C: har omtrent 1 gb med ledig plass om dette har noe av betydning og jeg bruker nero 6603

noen som kan hjelpe meg? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...