Gå til innhold

Konventering av mus (kule->optisk)

Anbefalte innlegg

Som emnefeltet sier, så planlegger jeg å konventere min nåværende kulemuse til en optisk mus (grunnen til dette er at jeg har innsett at nøyaktigheten er pinlig dårlig på kulemusen).

Musen jeg har kommer fra ett Logitech cordless desktop sett som jeg kjøpte for ettpar år siden, og jeg vurderer å kjøpe en logitech mx-700 mus for så å flytte all elektronikken over i den gamle musen.

Hvorfor vil jeg gjøre dette ? la meg bare si det slik, den musen jeg har nå passer helt perfekt til min hånd, noe nyere logitech (++) derimot ikke gjør, og ja, jeg har prøvd (sitter med en lånt mx-510 her..)

Så det jeg lurer på er:

- Er dette gjort før ?

- Hvordan tror dere det vil bli plassmessig med mx700 elektronikk i en slik mus ?

- Hvordan tror dere det vil bli ?

Bilde av min nåværende mus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en Logitech iFeel Mouseman, den ser prikk lik ut som på det bildet der, og det er en veldig god optisk mus... Den har ikke vært i salg de siste par årene (kjøpte den på komplett for 2 år siden), men er du heldig kan du kanskje finne en på qxl eller bruktmarkedet..

230153844.jpg

edit: bilde

Endret av razer
Lenke til kommentar

Jeg vurderte selv å kjøpe en av de musene før de gikk ut av produksjon, men den optiske sensoren er ikke den aller beste.

Men, jeg ser nå at jeg glemte å skrive noe i det første innlegget mitt.. det er viktig at musen forblir trådløs, og etter som jeg husker så laget de bare den optiske utgaven av denne musen med ledning..

Takk for tipset forresten (når jeg tenker med om, så er det nok lettere å skifte ut elektronikken i en allerede optisk mus..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...