Skrue Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 BTW: Sliter fremdeles med loddinga av kobberrør, kobberplate.. tips ? -Kjetil At du sliter med loddinga, har i de alle fleste sammenheng med to ting. 1: Dårlig rengjorte flater. 2: For lite varme tilført under loddeprosessen. I ditt tilfelle er jeg nesten helt sikker på at sistnevnte årsak er den riktige. Det krever nemlig ENORMT med varme for å få de delene opp i høy nok temperatur til at de kan loddes. Du sier ingenting om hva du bruker for å lodde delene, men antakelig prøver du deg med en vanlig loddebolt? Glem den. Skaff deg en propanbrenner i stedet, eller bruk "komfyrmetoden" som beskrevet her: http://overklokking.no/guides/loddeguide/index4.html Bruk gjerne et passende flussmiddel i tillegg til det du har i loddetinnet, og rengjør alle flater som skal loddes, GODT! Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 29. juli 2004 Del Skrevet 29. juli 2004 Hvis du skal rengjøre kobber, få vekk det belegget som dannes, ved f.eks. fingrer, kan du helle på eddik og strø salt over. La det virke litt og gni litt... så ser du fort at den blir reinere.. Kult prosjekt! Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 glemt invertere til lysa, eller bare ikke tatt de med på bilde elllerno? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 SKal du lodde kobberrør sammen, anbefaler jeg heller en gassbrenner av noe slag. Har brukt det selv, fungerer mye bedre enn loddebolt. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Ville anbefalt en gassbrenner fremfor komfyrmetoden :!: . Men sistnevnte fungerer greit hvis tilgang på en gassbrenner er problematisk Lenke til kommentar
gnus Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Hvis du skal rengjøre kobber, få vekk det belegget som dannes, ved f.eks. fingrer, kan du helle på eddik og strø salt over. La det virke litt og gni litt... så ser du fort at den blir reinere.. Kult prosjekt! Ok, skal prøve det når jeg har lodda røra fast glemt invertere til lysa, eller bare ikke tatt de med på bilde elllerno?Invertere hadde jeg fra før Skal se om jeg kan få låne en gassbrenner, viss ikke blir det komfyren til ho mor -Kjetil Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 30. juli 2004 Del Skrevet 30. juli 2004 Hvor gammel er du? Var det ikke en traktor du la alle platene du hadde skjært ut? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 30. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2004 Joda, det var bestefars sin.. En ekte John Deer.. Blir snart 18, så da blir det bil.... Lenke til kommentar
Instict Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Joda, det var bestefars sin.. En ekte John Deer.. Blir snart 18, så da blir det bil.... Snart blir vetleguten atten år faktisk.. Du må gjøre mere. Ikke la fronten stå på rommet ditt og rotne. Lenke til kommentar
Instict Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vært litt stille nå.. Har du fått gjort noe mere? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vært litt stille nå..Har du fått gjort noe mere? Ja, har du det? Det prosjektet hadde jeg virkelig håpt det blei noe av! Synest det alltid er gøy med sånne prosjekter! Lenke til kommentar
FaBiCon Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Tror du pc¨en blir veldig stille med de 5x 120 mm viftene? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Tror du pc¨en blir veldig stille med de 5x 120 mm viftene? Reiner med at han ikke kjører dem på full "styrke"... Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Blir den klar til neste BygdaLAN? Lenke til kommentar
gnus Skrevet 22. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2004 Blir den klar til neste BygdaLAN? Nei, det blir den ikke. Og nei, jeg har ikke fått gjort noe enda, men det kommer.. ! Det er bare det at det er mangel på tid, lyst osv Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 dette ser bra ut. gleder meg til og se det når det blir ferdigt. bygde BTW et stort trekabinett for en stund siden. men vi greide og ødlegge hovedkortet vi satte inni så det ligger nå i deler på rommet mitt, forslag til hva jeg kan bruke det til? du kan bruke det som pynt på veggen, som jeg så noen andre hadde Lenke til kommentar
Instict Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Ja, enig! ? Update? Lenke til kommentar
Babadurion Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 håper bare ikke han har daua Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Dette så jo veldig bra ut, du får stå på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå