Gå til innhold

Høytalere lurt å ha tett innpå LCD skjermer?

Skuld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, en LCD avgir ikke noe magnetfelt og blir heller ikke påvirket av det, så du kan nok plassere høytallerne dine hvor som helst rundt skjermen uten problemer.

Godt svart!

Jeg ville bare legge til en liten detalj: CRT-skjermer har derimot ikke godt av magnetfelter fra Uskjermede høytalere. Alle PC-høytalere er skjermet så problemet med skjerm og magnetfelt gjelder altså kun kombinasjonen CRT-skjerm + Uskjermede stereoannlegghøytalere.

Lenke til kommentar
Jeg ville bare legge til en liten detalj: CRT-skjermer har derimot ikke godt av magnetfelter fra Uskjermede høytalere. Alle PC-høytalere er skjermet så problemet med skjerm og magnetfelt gjelder altså kun kombinasjonen CRT-skjerm + Uskjermede stereoannlegghøytalere.

Nja... Min CRT blir KRAFTIG påvirket hvis mine høyttalere står for nærmt. Skjeivt bilde, fargeforvrengning osv...

Lenke til kommentar
Godt svart!

Vil bare legge til mens PC-Høyttalere er skjermet, så er de fleste subbene som følger med ikke skjermet. Det fikk en venninne av meg surt erfare etter å ha latt sin sub stå bak skjermen sin noen uker.

Resultatet var at skjermen ble permanent ødelagt.

-KJ

Lenke til kommentar

Å siden det er sommer & kanskje litt varmt inne på datarommet, så anbefaler jeg ikke å sette luft-vifter i nærheten av CRT skjermer, prøve det her for en stund tilbake å da begynte skjermbildet å flimmre så rart. Ble myyye bedre da jeg tok den bort igjen.

TheSir.

Lenke til kommentar

Nja... Min CRT blir KRAFTIG påvirket hvis mine høyttalere står for nærmt. Skjeivt bilde, fargeforvrengning osv...

Det må da ha vært en uskjermet høytaler/SUB.

Lenke til kommentar
Å siden det er sommer & kanskje litt varmt inne på datarommet, så anbefaler jeg ikke å sette luft-vifter i nærheten av CRT skjermer, prøve det her for en stund tilbake å da begynte skjermbildet å flimmre så rart. Ble myyye bedre da jeg tok den bort igjen.

TheSir.

Uskjermede elektromotorer er heller ikke bra for CRT-skjermer.

Sikkert flere ting også.. Som blandt annet smelteovner for metall. Dette har jeg selv erfart under noen labforsøk. En ovn som bruker 3000A strøm (ved 20V) 1,5 meter unna en CRT-skjerm er ikke å anbefale. Skjermbildet hoppet 5cm opp og ned 50 ganger per sekund og du kan tenke deg det blir grøtete og psykadelisk å se på. Skjermen funket fint etterpå da.

Lenke til kommentar
.. Som blandt annet smelteovner for metall. Dette har jeg selv erfart under noen labforsøk.

Det er ikke uten grunn at vi i Elkem har byttet ut CRT skjermer med LCD, ovnene jeg jobber med ligger fra 30MWH-45MWH, 10 meter fra ovnen så er skjermene nesten uleselige. (Slanger seg nedover i store S'er).

TheSir.

Lenke til kommentar

TheSir.

Uskjermede elektromotorer er heller ikke bra for CRT-skjermer.

Sikkert flere ting også.. Som blandt annet smelteovner for metall. Dette har jeg selv erfart under noen labforsøk. En ovn som bruker 3000A strøm (ved 20V) 1,5 meter unna en CRT-skjerm er ikke å anbefale. Skjermbildet hoppet 5cm opp og ned 50 ganger per sekund og du kan tenke deg det blir grøtete og psykadelisk å se på. Skjermen funket fint etterpå da.

Smelteovner for metall,er et skikkelig problem vi kommer opp i mye :p

Skjermet elektromotorer,hvor finnes det i det dagligdagse miljøet?

Lenke til kommentar
Smelteovner for metall,er et skikkelig problem vi kommer opp i mye :p

Jepp faktisk. Dette er et hyppig problem i norges største landbaserte industri.

Bare i denne tråden har vi to brukere som har vært borti problemet.

Skjermet elektromotorer,hvor finnes det i det dagligdagse miljøet?

De fleste elektromotorer er faktisk godt skjermet. Den billige bordvifta må være ett unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...