Mr. Floppy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Min søster ønsker seg en bærbar datamaskin til studiearbeidet. Hun har fått tilbud om en Toshiba Satellite 1710 CDS og har nå spurt meg om hjelp. Fullstendige spesifikasjoner finnes i linken ovenfor, men kort fortalt inneholder den Celeron 600MHz, 160MB RAM, 6GB HDD, CD-ROM og 12" passiv skjerm. Jeg synes den ser ut til å være brukbar til studiearbeid av typen dokumentskriving og oppslag på Internett. Spørsmålet er vel heller: Hva er dagsprisen på en slik sak? Maskinen er 4 år gammel og i pen stand, men batteriet er så godt som dødt. Jeg ser at den samme modellen går for rundt 400 kroner på utenlandske nettauksjoner, men er det noen som kan gi meg en pekepinn på norsk prisnivå? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Tja, en pose med tomflasker høres ut som en grei pris. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 25. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2004 :!: Men jeg har en følelse av at det ikke holder. Omformulert spørsmål: Hva slags bærbar kan man forvente seg for cirka 500 norske kroner i dag? Når jeg ser på (det overprisede) qxl, så virker det som om et par tusenlapper er minstepris Lenke til kommentar
Filla Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 1000 kroner sku vel være greit, da man svært sjelden ser brukte laptops til under den prisen. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Selger får nok et par tusenlapper på QXL - og maskinen er nok muligens verdt det også, selv med dødt batteri. Om du får den for 1000 kroner, så er det et greit kjøp synes jeg. Den funker helt fint til skrivemaskin og surfing på nettet, selv om skjermen ikke er det råeste man kan hvile øynene på . Så kan man bruke litt penger på et nytt batteri ved siden av. Batteriet heter PA3055U-1BRS og du kan søke på eBay hvor du får opp mange slike batterier til en grei penge. Ellers er det jo mange nettbutikker som fortsatt selger batteriene, men du må nok regne med ca. 1000-lappen for et splitter nytt batteri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå