Gå til innhold

Ny skriver!

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe, eller rettare sagt; gamlingane mine tenkte å kjøpe ein ny skrivar. Det skal då veire ein laserskriver. Den bør være billig og har nokon lunde god skrivekvalitet. Har dykk nokon forslag?

Btw: Må man bytte ut et eller anna på laserskrivaren etter ein stund, slik mann må bytte blekk på blekkskrivere? Har utrulig liten peiling! :blush:

-Køddleif-

Endret av Køddleif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, men må bytte ut noe på laserskriveren, enten patroner eller toner (tror det var det det het)

men til hovedspm. dit.. laserskrivere er jo ikke veldig billig, men hold utkikk etter gode tilbud fra expert/elkjøp eller en nettbutikk.

her er et forslag til en billig og bra skriver:

fargeskriver:

Samsung CLP-500 - koster ca. 3300 kr. på nettet. (har ikke hørt noe særlig om denne, men dette er en rimelig fargeskriver..)

sort/hvit skriver:

Brother HL1430 - koster ca. 1400 kr på nettet.

Lenke til kommentar

Tonere kan vare alt fra 5000 til 30 000 sider, sikkert mer enn dette også. Ta en titt på en av nettbutikkene. Du får laserskrivere fra ca. 2000 og oppover. Laserskrivere er rimeligere i bruk enn blekkskrivere, siden tonere er billigere enn blekk per side. Laserskriverene er derimot dyrere i anskaffelse.

De rimelige laserskriverene er bare sort - hvitt, mens fargelasere er dyrere. Jeg ville ikke kjøpt en laserskriver hvis ikke du skriver ut mye i sort - hvitt. De trenger en stund på å starte opp, mens blekkskrivere starter etter noen sekunder.

Lenke til kommentar

Ikke en tone men en toner... koster vel litt mer enn en blekkpatron (aner egentlig ikke), men den varer mye lenger. Vi har hatt vår skriver i 7 år nå, og har byttet en eller 2 ganger.

Nå skal det sies at den er blitt veldig sløv og kunne trenge å bytte, men jeg vil heller ha ny fargelaser, de koster ikke så mye nå som for 7 år siden (da kosta de 20.000)...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Hvis du absolutt skal ha laserskriver er denne siden grei: http://produkt.hardware.no/vis_kategori.php?cat_id=52 så bør du sjekke hvor mye tonere koster før du kjøper skriver. Noen laserskrivere trengs det bare å bytte toner på når skriften begynner å bli svak, mens andre må du bytte developer eller noe sånt i tillegg.

Jeg har mest erfaring med Lexmark laserskrivere, og de er svært driftssikre, vi har 15 stykker på jobben som står på hele døgnet hele året, og det er svært lite problemer med disse. De tilbyr også resirkulerte tonere, de er billige og like bra som nye.

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...