kammiz Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Har bestilt meg K700i, har altså enda ikke fått den, men har erfart at det er ganske vanskelig å sette opp pc og tlf til å kunne brukes mot internett via GPRS, altså ikke som vanlig modem som winblows med en gang finner den som. Er det noen som har en enkel guide på hvordan å sette opp K700i mot en pc og bruke den som GPRS-modem? Via IR eller Bluetooth, eller må man ha kabel? Jeg skal nemlig reise bort ganske så med en gang etter at jeg får telefonen, og vil gjerne ha ordnet dette før jeg reiser, og vet at det er greit å gi folk på forumene litt tid. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det kan gå gjennom bluetooth, men jeg vet ikke hvordan Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Har bestilt meg K700i, har altså enda ikke fått den, men har erfart at det er ganske vanskelig å sette opp pc og tlf til å kunne brukes mot internett via GPRS, altså ikke som vanlig modem som winblows med en gang finner den som. Er det noen som har en enkel guide på hvordan å sette opp K700i mot en pc og bruke den som GPRS-modem? Via IR eller Bluetooth, eller må man ha kabel? Jeg skal nemlig reise bort ganske så med en gang etter at jeg får telefonen, og vil gjerne ha ordnet dette før jeg reiser, og vet at det er greit å gi folk på forumene litt tid. Mener du slik at du "vidrekobler" nettet ditt fra pcen til mobilen?? Eller er jeg TOTALT på vidda ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 (endret) Bare en liten kommentar: Håper du er tålmodig.. Går i 11-9kbit Endret 23. juli 2004 av ahpadt Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 jeg vil bruke telefonen som modem, når jeg ikke har internett tilgjengelig på annen måte. og med gprs skal det da gå i 115kbit eller noe? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 jeg vil bruke telefonen som modem, når jeg ikke har internett tilgjengelig på annen måte. og med gprs skal det da gå i 115kbit eller noe? Vell, på faren min sin S55 går det i 11kbit på maks. På min T610 går det i 9kbit på maks.. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 hmm, da må det da være noe feil? jeg snakker ikke om å bruke den som vanlig modem og ringe opp et nr, men å bruke den som gprs-modem. jeg vet det går utrolig tregt når man bruker den som vanlig modem. startet en tråd på esato.com også: http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=64580 den var faktisk en del til hjelp, fikk blant annet nye drivere til min bluetooth. Lenke til kommentar
Millionas Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Brukte t610 å surfet gjennom GPRS..Gjikk alt annet en raskt,men er til å leve med..Tror vi er bare bortskjemde med adsl hele gjengen.. Men på telenormobil sine sider står det greit forklart; Først: http://telenormobil.no/kundeservice/teknis.../internett/gprs Så: http://telenormobil.no/kundeservice/teknis...rs/ericssont310 Ja det er til SET310, men funka fint til SET610 å funker vel til k700i også.. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 lurer på en ting angående gprs funksjonen på K700 selv.. Når man surfer på internet, vises internetsidene som de ville gjort på en PC, eller er det bare en sånn liten "fake-side" som på feks T68i... regner med at dere skjønner hva jeg mener Petter Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 lurer på en ting angående gprs funksjonen på K700 selv.. Når man surfer på internet, vises internetsidene som de ville gjort på en PC, eller er det bare en sånn liten "fake-side" som på feks T68i... regner med at dere skjønner hva jeg mener Petter Å koster det peng hvert minutt eller betaler man bare det man laster ned.. (filer) ? Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Du betaler ikke per minutt, men "bare" for det du laster ned. Men husk at det er alt annet enn billig å laste ned store mengder data over gprs, en MB koster vel fra 7 kroner (med Mobyson) og oppover mot 20-30 avhengig av operatør, hvis jeg husker riktig. Hastigheten på GPRS kan komme opp i rundt 56 kb/s hvis du er VELDIG heldig, har god dekning og det er ledig kapasitet i nettet. Husk at alle på en sender som bruker GPRS deler på denne båndbredden. Jeg har satt opp noen mobile løsninger med GPRS og også oppringt via Hi-Speed og begge deler fungerer kjempetreigt. Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 24. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2004 ahh, ting blir klarere og klarere mange takk for hjelp! har ikke fått K700i enda da, men regner med ting vil gå som smurt! og ja, jeg vet det ikke akkurat vil gå kjapt, men det er da bedre enn å bruke telefonen som vanlig oppringt modem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå